Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Braking action er friksjonstallet på rullebanen. 100 er størst mulig friksjon, og i teorien best (er ikke sikker på om det er mulig å få i virkeligheten). Tallene leses tre steder på rullebanen så vidt jeg vet. Hvor det første tallet 69 er der flyet regner med å lande. 77 er midt på rullebanen og 78 er i enden av banen. Tallene leses derfor som 69, 77, 78.

Dersom BC er mindre enn 25 vil de fleste fly neppe lande, og man må da vente i holding intil banen blir brøytet og strødd. Slik at BC stiger. De tallene du har der er "meget" gode for vinterforhold.

Ha en god dag?

Eivind

Skrevet
  • Forfatter

Takker!

Nå kan vi jo ikke akkurat kalle d venterforhold d vi har i Ålesund for tiden da [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Bare "Visual approach" som foregår nå [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

ILS har ikke vært brukt på lange tider [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] hehe!

------------------

FEKU!

http://hjem.sol.no/feku

feku@online.no

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …