Gisle Aalmo Skrevet 15. januar 2001 Skrevet 15. januar 2001 Jeg lastet ned den freeware ATC-simulatoren (ATCC v 1.0) som ble anbefalt her på forumet, og jeg må si det var imponerende realistisk! Men jeg sliter med en ting: Når fly går ut av min sektor og inn i f.eks en approachsektor, oppgir jeg frekvensen til den aktuelle sektoren for handover, enten i form av <ID>,<*full frekvens> eller <ID>,<*to siste siffer før komma og de to desimalene sammenhengende> Uansett hvilken av de to jeg bruker, får jeg bestandig tilbake svar fra flyene om at det ikke finnes noen på den frekvensen. Hva gjør jeg galt? ------------------ Gisle LN-GAA Siter
Mathias Ganss Skrevet 15. januar 2001 Skrevet 15. januar 2001 Hei! Vel først så må du trykke F1 så f.eks 17 og så venstreklikke på flyet som du vil skal skifte frekvens. Dette for å spørre om handoff til neste kontroller (17 er den neste sektoren da) Så ser du at nederst på infoblokken til høyre på det flyet som du handerover begynner å blinke. SÅ, hvis den andre kontrolleren tar handoffen ser du at blinkingen ikke lenger blir så intens, den blinker nå bare hvert 5 sek(?). Da skriver du f.eks hvis du har TWA127: 127,*1325 og trykker enter og så er det gjort! ------------------ M.H.V Mathias Tangvall Event Coordinator Norway Ganss@online.no Siter
Gisle Aalmo Skrevet 16. januar 2001 Forfatter Skrevet 16. januar 2001 Der funka det ja...sløvt av meg å overse det i manualen! Takk for svar Mathias. ------------------ Gisle LN-GAA Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.