January 15, 200124 yr Jeg lastet ned den freeware ATC-simulatoren (ATCC v 1.0) som ble anbefalt her på forumet, og jeg må si det var imponerende realistisk! Men jeg sliter med en ting: Når fly går ut av min sektor og inn i f.eks en approachsektor, oppgir jeg frekvensen til den aktuelle sektoren for handover, enten i form av <ID>,<*full frekvens> eller <ID>,<*to siste siffer før komma og de to desimalene sammenhengende> Uansett hvilken av de to jeg bruker, får jeg bestandig tilbake svar fra flyene om at det ikke finnes noen på den frekvensen. Hva gjør jeg galt? ------------------ Gisle LN-GAA
January 15, 200124 yr Hei! Vel først så må du trykke F1 så f.eks 17 og så venstreklikke på flyet som du vil skal skifte frekvens. Dette for å spørre om handoff til neste kontroller (17 er den neste sektoren da) Så ser du at nederst på infoblokken til høyre på det flyet som du handerover begynner å blinke. SÅ, hvis den andre kontrolleren tar handoffen ser du at blinkingen ikke lenger blir så intens, den blinker nå bare hvert 5 sek(?). Da skriver du f.eks hvis du har TWA127: 127,*1325 og trykker enter og så er det gjort! ------------------ M.H.V Mathias Tangvall Event Coordinator Norway Ganss@online.no
January 16, 200124 yr Author Der funka det ja...sløvt av meg å overse det i manualen! Takk for svar Mathias. ------------------ Gisle LN-GAA