Skrevet 28. september 2005 19 år Hva er det de tenker på egentlig, når de skal prøve å få til en drapstiltale etter concordeulykken? Skal alle flyulykker heretter ende med drapstiltaler? Meg bekjent så er det vel den eneste ulykken med concorde, som har krevd menneskeliv. http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article463864.ece
Skrevet 28. september 2005 19 år Var ikke årsaken her at Concorde flyet fikk et av hovedhjula over en bit som låg på rullebanen, som deretter spratt opp i fuelanlegget eller.no? Den biten hadde falt av fra et annet fly. Hvorfor skal han grilles her da?
Skrevet 28. september 2005 19 år Forfatter Den offisielle granskingsrapporten etter ulykken, konkluderer med det. Dekkbiter som slo hull i en bensintank, etter at flyet hadde punktert på grunn av metallbiten, som hadde falt av en DC10-maskin som hadde tatt av bare noen minutter før.
Skrevet 28. september 2005 19 år Jeg skjønner ikke hvordan det kan bli mulig å tiltale noen. Det er klart at banen skal inspiseres, men dette er ikke mulig etter hver bevegelse. I alle fall ikke på en så travel flyplass. Flygelederen skal også sjekke rullebanen, men en liten sort ting på rullebanen er ikke lett å se.
Skrevet 28. september 2005 19 år har faktisk Dagbladet avisen fra dagen etter dette ennå. Er bare helt sykt det bildet frampå..
Skrevet 28. september 2005 19 år har faktisk Dagbladet avisen fra dagen etter dette ennå. Er bare helt sykt det bildet frampå.. Snakker om sammentreff. Jeg var på en butikk i dag og kjøpte det nummeret av Time som tar for seg denne tragedien.
Skrevet 28. september 2005 19 år he he, tilfeldig ja står "litt" i avisen om ulykken. "se side 4,5,6,7,8,9 og 10"
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.