Gjest Skrevet 6. oktober 2000 Skrevet 6. oktober 2000 les dette! http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/d166535.htm"'>http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/d166535.htm" TARGET=_blank>http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/d166535.htm Siter
Magne Mæhre Skrevet 6. oktober 2000 Skrevet 6. oktober 2000 VG sier bl.a følgende: quote: Brannen som oppsto i høyre motor på MD80-flyet like etter 22.30 torsdag kveld kunne ikke skjedd i luften, mener informasjonsdirektør Simen Revold i SAS. -Årsaken til dette er at feilen som førte til brannen oppsto i forbindelse med start av motorene, sier Revold. Det var tårnet og bakkemannskaper som meldte fra om flammer fra høyre motor da flyet var kommet 60-70 meter ut fra gaten. Nå vet jeg jo skrekkelig lite om hva som egentlig var hendelsesforløpet, men dette virker jo litt underlig. Dersom flyet var under taxing så må en jo kunne anta at motorene var startet og i full drift ? Jeg regner med at SAS ikke pusher flyene helt frem til runway før de starter? :-) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=8473222"'>http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=8473222" TARGET=_blank>http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=8473222 --Magne Siter
Martin Kaareng Skrevet 6. oktober 2000 Skrevet 6. oktober 2000 Flyene blir dyttet fra gaten av en bil. Flyene starter normalt motorene under denne dyttingen etter å ha fått klarering til det, og ikke når det står ved gaten. Da kan det godt være 70 meter til gaten. Martin Siter
Gunnar Flak Skrevet 6. oktober 2000 Skrevet 6. oktober 2000 I følge opplysninger på et annet diskusjonsforum var flyet MD-80'en SE-DIZ. Gunnar Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 10. oktober 2000 Skrevet 10. oktober 2000 Hvis det er SE-DIZ dere snakker om, så er det et bilde http://www.airpics.com/showimg.php?imgid=2969" TARGET=_blank>her. Hilsen Eirik Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.