Gunnar Svensen Skrevet 14. september 2000 Skrevet 14. september 2000 Hei, Jeg lastet forleden ned fra Flightsim.com et flott eksemplar av DNL's Sandringham som i årene etter frigjøringen ble brukt på Nord-Norge ruten til Tromsø. Er det noen som har opplysninger om den detaljerte ruten som disse flyene normalt fulgte langs kysten - f.eks. fra Hummelvika til Tromsø - slik at jeg kunne legge inn en tur etter det originale opplegget ? Gunnar Svensen ------------------ Siter
Erik Berntsen Skrevet 14. september 2000 Skrevet 14. september 2000 Ifølge SAS tidtabell for September 1951 hadde SK 302 avgang fra Oslo mandag,onsdag og fredag. Jeg går ut fra at det dreide seg om sjøflyhavna ved Snarøyveien, men dette framgår ikke. Retur fra Tromsø neste dag som SK 330. Jeg mener å ha lest at de fløy VFR i skipsleia.Det virker jo fornuftig i forhold til datidens navigasjonsutstyr. Jeg går ut fra at kart,kompass og klokke var det mest brukte. Det var sikkert nyttig å kunne sjekke posisjonen mot fyrlykter. Enkeltbillett Oslo-Tromsø kostet kr.380. Prisen for frakt var kr 3,- pr.kg. Vinterstid tok de pause,den siste tur i sesongen gikk fra Tromsø 29/9. Det skulle vært morsomt å få fyrlykter med autentisk lys i simulatoren og ta en tur nordover etter sjøkart når skyene ligger og skrubber på toppene. SK 302 SK 330 OSLO avg.0830 TROMSØ avg.0700 TRONDH ank.1035 HARSTAD ank.0745 TRONDH avg.1105 HARSTAD avg.0800 BODØ ank.1315 BODØ ank.0910 BODØ avg.1340 BODØ avg.0935 HARSTAD ank.1445 TRONDH ank.1150 HARSTAD avg.1505 TRONDH avg.1220 TROMSØ ank.1550 OSLO ank.1415 Erik Berntsen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.