December 6, 200420 yr Jepp, funker veldig bra. Har litt problemer med å få den til å forstå enkelte callsign som f.eks. scandinavian og lufthansa.
December 6, 200420 yr Author Ja det var det jeg hadde problemer med også. Tar litt tid før den skjønner meg. Trodde kanskje at det bare var en feil hos meg, men da er det tydelig flere som har det. Får prøve meg litt til på den.
December 6, 200420 yr Fikk testet den i går kveld.Funket i og seg selv bra - selv om en del selskaper var mer prippne på uttalen. Hadde allikevel 2 seriøse problemer. 1.Hvordan ta inn innkommende trafikk?(Fikk ikke engang respons på selskapet(SAS)). 2.Hvorfor fortsetter ikke utgående trafikk fra sine exit points? - hos meg kretset de bare rundt sine exit points. (Hvis de skal klareres direct til sin destinasjon - må flyplassens navn brukes?.Las ikke noe om dette i txt filene)
December 6, 200420 yr Fikk testet den i går kveld.Funket i og seg selv bra - selv om en del selskaper var mer prippne på uttalen. Hadde allikevel 2 seriøse problemer. 1.Hvordan ta inn innkommende trafikk?(Fikk ikke engang respons på selskapet(SAS)). 2.Hvorfor fortsetter ikke utgående trafikk fra sine exit points? - hos meg kretset de bare rundt sine exit points. (Hvis de skal klareres direct til sin destinasjon - må flyplassens navn brukes?.Las ikke noe om dette i txt filene) svar 1: For å ta imot trafikk som skal lande, taster du +123, der 123 tilsvarer nummeret nederst til høyre blant all infoen som står rundtflyet. Altså ikke flightnummeret (Som var det jeg gjorde feil). svar 2: For å sende videre, gjør du akkurat det samme. +123 (hvor 123 fortsatt er de tre sifferene nederst til venstre). Så ser du nederst til høyre at neste kontroller aksepterer at han vil motta flyet. Da kan du be flyet kontakte neste kontroller.
December 6, 200420 yr Hvor finnes denne simulatoren? Jeg søkte på google, men jeg fannt kun en link til ScandVA sine sider, som er nede
December 6, 200420 yr når jeg skirver f.eks +877 (når jeg skal sende flyet vidre til neste kontroll så får jeg bare at flyet er for langt unna
December 6, 200420 yr når jeg skirver f.eks +877 (når jeg skal sende flyet vidre til neste kontroll så får jeg bare at flyet er for langt unna Da venter du litt og prøver igjen. Du må vente til flyet er innenfor rekkevidde for neste kontroller.
December 6, 200420 yr Hold inne en av Ctrl-knappene Mener du at man kan bruke mikrofon og heller snakke en og skrive?
December 6, 200420 yr Det er riktig.... Men først bør du gå gjennom Kontrollpanel->Tale->Stemme gjennkjenning...
December 7, 200420 yr Og der kjører du Speech training. Dess mere kurs du går igjennom. Dess mere skjønner speech recognition.
December 7, 200420 yr Det er riktig.... Men først bør du gå gjennom Kontrollpanel->Tale->Stemme gjennkjenning... Hvor finner jeg dette kontrollpanelet? edit: Er det windows kontrollpanel? Trodde det var noe i spillet jeg
December 7, 200420 yr den vil ikke finne min mikrofon (asså når jeg snakker inn så er det akkurat som den ikke funker) men det er feil for jeg testa den i Lydinspilling og da funka d fint
December 7, 200420 yr den vil ikke finne min mikrofon (asså når jeg snakker inn så er det akkurat som den ikke funker) men det er feil for jeg testa den i Lydinspilling og da funka d fint Tror kanskje Lydinnspilling er en egen sak. Skjekk ->Startmeny->Tilbehør->Underholdning->Volumkontroll. Se undermeny alternativer.Der kan du se om mic`en er på eller av(Kryss).
December 7, 200420 yr Uansett hvilken FL jeg sier så tar den det som FL71, sier jeg Climb FL120 så svarer flyene ... FL71, sier jeg FL180 svarer den FL71, sier jeg FL200 svarer den FL71. Jeg har gått gjennom flere leksjoner i kontrollpanelet.
December 7, 200420 yr Jeg får helt dilla, da jeg sier "SCANDINAVIAN", og "BLUESCAN" hundre ganger, i forskjellige toneleier, før flyene i det hele tatt forstår noe. Blir dritfrustrert! Morsomt når det kommer dritmange fly også da! Men jeg vil fremdeles kalle meg en "rookie". Hehe...
December 7, 200420 yr Uansett hvilken FL jeg sier så tar den det som FL71, sier jeg Climb FL120 så svarer flyene ... FL71, sier jeg FL180 svarer den FL71, sier jeg FL200 svarer den FL71. Jeg har gått gjennom flere leksjoner i kontrollpanelet. Du kan ikke skirve f.eks: SAS555 CM FL120. Du må skrive: SAS555 CM 12000. Men det har du vel sikkert fått med deg
December 7, 200420 yr Jeg snakker ikke om å skrive, jeg snakker om å snakke. Du kan skrive både 120 og 12000, det blir korrekt uansett, men det var altså ikke problemstillingen.
December 7, 200420 yr jeg har et problem med at hvis jeg iser f.eks climb fl290 så er svaret 190 hvis jeg sier 270 så er svaret 170. litt frustrerende. men det blir vel bedre.
December 7, 200420 yr Uansett hvilken FL jeg sier så tar den det som FL71, sier jeg Climb FL120 så svarer flyene ... FL71, sier jeg FL180 svarer den FL71, sier jeg FL200 svarer den FL71. Jeg har gått gjennom flere leksjoner i kontrollpanelet. Du kan ikke skirve f.eks: SAS555 CM FL120. Du må skrive: SAS555 CM 12000. Men det har du vel sikkert fått med deg Skriv SAS555 CM 120 På Voice har "DEscend and maintain flightlevel 4000" istedenfor FL40 funket ok.
December 7, 200420 yr Du kan fint bruke både FL og altitude i fot. Begge deler fungerer fint. Hos meg funker voice saken ganske bra. Har litt problem med et par callsign. Skriv ut voicecmd.txt som ligger i mappen. Der står det litt om forskjellige uttalelser på callsigns. Står på hjemmesiden at det skal lages en TMAeditor. Da får vi samles og lage Oslo TMA.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.