Skrevet 19. august 2004 20 år I dag møtet mannen som saboterte modellfly på Notodden for retten. Mer her.
Skrevet 19. august 2004 20 år Jeg så innslag om dette på nyhetene, må si jeg ble litt overrasket når jeg så hvor svær og flotte noen av flyene var. Hvis jeg ikke så helt feil, så det ut som noen hadde en modell av et B727-fly der - det lignet ihvertfall på det, var ikke så lenge jeg fikk sett på innslaget. Flyet var ihvertfall en modell av et passasjerfly, virket ganske rått egentlig. Flyet så egentlig ganske tungt ut, men det kan hende det bare så slik ut. Men hvis et slikt fly har en del egenvekt, så må det være evt. store bensintanker på flyet / evt. at motoren er ganske sparsom i drift.. interessant skue var det ihvertfall...
Skrevet 20. august 2004 20 år Flyet så egentlig ganske tungt ut, men det kan hende det bare så slik ut. Men hvis et slikt fly har en del egenvekt, så må det være evt. store bensintanker på flyet / evt. at motoren er ganske sparsom i drift.. interessant skue var det ihvertfall Ja, enkelte modellfly er store men de er nok ikke så tunge som de ser ut til. De er enten bygt av glassfiber, balsa eller isopor, dersom det var en modell av en 727 så var den nok sikkert bygd av glassfiber. Uansett dersom ett slikt fly treffer ett menneske kan det føre til den sikre død, så den mannen satte flere liv i fare.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.