oddhspjoetvold Skrevet 20. juni 2000 Skrevet 20. juni 2000 Har lasted ned en Piper Cub (BlueCub) og lurer på om noen har peiling på hvordan den virkelige cuben oppfører seg. FS2K cuben tar av på minder enn 75 fots rullebane, det virker som om den har en litt for kraftig motor? (150 hp) Odd Siter
Anders Presterud Skrevet 20. juni 2000 Skrevet 20. juni 2000 Hei! En Super Cub med 150 bhp (PA18) bruker vel ca 200 ft med flaps i take-off position for å lette. Ca 500 ft for å klatre over 50 ft hindring. Landing distance er ca 350 ft. Rate of climb er 960 fpm. En vanlig Cub (J-3C) 65 bhp trenger rundt 370 ft trur jeg. Landing dist. rundt 300 ft. Rate of climb er 450 fpm. Har flydd litt Super Cub sjøfly, men der er take-off distansen litt forskjellig da... Det har vært masse diskusjoner ang. take-off distance på Cub i det siste. Noen nummer tilbake i Flynytt stod det masse om temaet. Mvh. Anders Siter
oddhspjoetvold Skrevet 20. juni 2000 Forfatter Skrevet 20. juni 2000 Hjertelig takk for opplysningen! Da er det bare å finne en måte å forandre på denne FSCuben...noen som har noen tips? Odd Siter
Åke Lindberg Skrevet 20. juni 2000 Skrevet 20. juni 2000 Antingen byter du ut AIR-filen mot en annan eller så ökar du värdet på "Zero Lift Drag" för att öka luftmotståndet. Toppfarten minskar också då förstås. En modell av Bob Wening med 180 hp har 0,016 i värde. Åke Siter
Bent Marius Engseth Skrevet 22. juni 2000 Skrevet 22. juni 2000 Ta deg en tur hit: http://www.fsadventure.com"'>http://www.fsadventure.com" TARGET=_blank>http://www.fsadventure.com Der finner du 5 av de beste flyene som finnes til fs2000. Alle er Piper Cub. De er et "must have" ------------------ Bent Marius Engseth 2476 Atna engsethn@online.no Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.