Skrevet 14. mai 2004 20 år For nogle uger siden så jeg en Air France A320 i Kastrup lufthavn. Den havde ikke winglets. Er der nogen som kan give en forklaring på dette? Er det de første A320 modeller som ikke har winglets, eller......? Med venlig hilsen Henrik
Skrevet 14. mai 2004 20 år Såvidt meg bekjent finnes det ikke A320 maskiner med winglets. End plates derimot er det vel vanlig at dem har ja. Pirk forsåvidt men
Skrevet 14. mai 2004 20 år Såvidt meg bekjent finnes det ikke A320 maskiner med winglets. End plates derimot er det vel vanlig at dem har ja. Pirk forsåvidt men Grei pirk det der. Jeg fikk refs her da jeg påsto at det ikke het winglets.
Skrevet 14. mai 2004 20 år Vel, det står ihvertfall at det heter end plates det vi finner på airbus, og winglets når vingetuppen er bøyd oppover. Dette står i ATPL bøkene til Jeppesen.
Skrevet 14. mai 2004 20 år Det er høyst sannsynlig en A320-100 ja Etter det jeg vet er det ikke produsert så alt for mange av denne, da A320-200 er mer populær.
Skrevet 14. mai 2004 20 år Et godt eksempel er Boeing 737-800 sine "klaffer" som peker oppover på enden av vingen. Som du ser her Og med et lite søk på Google, fant jeg dette. Og flere søkeresultat finner du her.
Skrevet 14. mai 2004 20 år Et godt eksempel er Boeing 737-800 sine "klaffer" som peker oppover på enden av vingen. Du mener blended winglets - pirk M
Skrevet 17. mai 2004 20 år Forfatter Jeg takker for svaret om at det er en A320-100 jeg har set i Kastrup. Er lidt ked af at have startet en diskusion om det hedder winglets eller noget andet. Jeg går ud fra at alle med interesse for mit spørgsmål ved hvad jeg mente? Er der så nogen, som kan fortælle mig andre forskelle på -100 og -200 modellen, og om man evt kunne købe begge typer på et tidspunkt, eller om -200 afløste -100 modellen?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.