Skrevet 1. mai 2004 20 år Controlled Napping, dvs soving i cockpit, är något som luftfartsmyndigheterna godkänner av idag. Dock ska sovingen ske under kontrollerade former, inte som i detta tillfälle. Men det medför att man kan lämna avlösnings piloten hemma och därför flyga billigare till t.ex. USA så att alla passagerare får billigare biljetter... I SAS ska man under sommar programmet pröva med 2 piloter till USA:s östkust. Att vara pilot idag är inte som förr..!
Skrevet 1. mai 2004 20 år Kansje han hadde sett alle ringenes herre filmene i extended versjon kvelden (natten) før?
Skrevet 2. mai 2004 20 år Kansje han hadde sett alle ringenes herre filmene i extended versjon kvelden (natten) før? Da hadde jeg også sovnet
Skrevet 2. mai 2004 20 år Er jo bare noen timer de filmene.. men jeg syntes det flyet hadde en ganske høy cruise-høyde.. 12000 meter?
Skrevet 2. mai 2004 20 år 12000m er ca. 39370ft og det er vel ikkje unormalt på turar over "dammen". JT
Skrevet 2. mai 2004 20 år " I løpet av en to timers innenriksflygning i Japan sovnet mannen to ganger foran spakene. Kapteinen begynte å sove 20 minutter etter at flyet lettet, og etter at Boeing 767-300-flyet hadde nådd 12|000 meters høyde. Han ble vekt av co-piloten, men sovnet igjen før landing, skriver BBC."
Skrevet 2. mai 2004 20 år Det var vel sikkert for å få frem at det ikke var noen tur over "dammen", men en inneriksflygning i Japan.. Men ikke vet jeg...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.