Skrevet 7. april 2004 20 år Sitat fra Nettavisen: "Boeing regner med at 7E7 vil være i luften fra 2008. Inntil da ligger det flere års utviklingsarbeid med den nye motoren, som ventes å koste en milliard dollar alene i utviklingsomkostninger og 10 milliarder dollar stykket, når de kommer i produksjon. Dette kommer til å bli et dyrt fly.....
Skrevet 7. april 2004 20 år Ja stemmer at det blir GE og RR, ikke PW http://www.boeing.com/news/releases/2004/q2/nr_040406g.html GE motorene for 7E7 er foreløpig kalt GENX, RR motorene kalt Trent 1000. Kan du, Karl Sigurd vise til link fra der du har hentet sitated ditt fra.... ?
Skrevet 7. april 2004 20 år Forfatter Artikkelen er her: http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/article210580.ece
Skrevet 7. april 2004 20 år Hvis kontrakten er verdt 40 mrd dollar over 25 år, og hver motor skal koste 10 mrd dollar, kommer det til å bli produsert sånn cirka 2 fly av denne typen
Skrevet 8. april 2004 20 år Hvis kontrakten er verdt 40 mrd dollar over 25 år, og hver motor skal koste 10 mrd dollar, kommer det til å bli produsert sånn cirka 2 fly av denne typen hehe! Jepp!, Skal tro hvem som vil kjøpe de to flyene? Tror noen har gjort en grov komma-feil her. eller forvekslet Billion med Million ......
Skrevet 9. april 2004 20 år Heisann dere som skal kjøpe nye motorer... jo det er nok en trykkfeil. En GE90 koster rundt $16M base, +/- avhengig av thrust rating, pluss en del QEC som IDG og BUG (generatorer) hydraulikk pumpe, starter osv så en komplett B777 / GE90 motor "ready for installation" koster rundt $18M i dag. GE motorene for B7E7 er en GE90 "derivativ" motor akkurat som Rolls Royce Trent motoren... P&W var faktisk de eneste som startet med et "blankt ark"... selv om mange av modulene kom fra andre P&W motorer. Dag
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.