Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Jeg har laget en paint til PMDG, der jeg ønsker å konvertere de texturfilene jeg har laget til DXT3-format. Men ImageTool er visst ikke lenger en del av FS, så hvordan kan jeg gjøre det?

Skrevet
  • Forfatter

Vet noen hvor mange bit texturene kan være?

Kan de være 32?

Skrevet

Både 8, 16, og 32 bits går i FS2004. Men Ikke 24-bit, som er det formatet du får hvertfall i PaintShopPro og Photoshop. Da er Imagetool et greit program å bruke til å gjøre om til 32-bits teksturer. Skal du derimot legge på en alpha-kanal,dvs. refleksjoner, så er DXTBmp å foretrekke.l

Skrevet
  • Forfatter

I Photoshop kan du velge hva du vil ha (16, 24 eller 32 bits), i alle fall i CS-versjonen. Men takk for informasjonen!

DXTBMP har jeg prøvd, men det synes jeg lager et grønnskjær i bildene, samt at det bare støtter 16 bits.

Skrevet
  • Forfatter

Takk, men jeg fant den hos Microsofs SDK-sider.

I GMax-SDKen.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …