Skrevet 10. mars 2004 20 år Jeg har laget en paint til PMDG, der jeg ønsker å konvertere de texturfilene jeg har laget til DXT3-format. Men ImageTool er visst ikke lenger en del av FS, så hvordan kan jeg gjøre det?
Skrevet 10. mars 2004 20 år Bruk den gamle hvis du har. Ellers så mener jeg imagetool var med i en eller annen SDK til FS9.
Skrevet 10. mars 2004 20 år Ja hvis det er fs9 kan du bruke 32bit,og hva du måtte ønske.bare fs2002 hadde begrensninger der.
Skrevet 10. mars 2004 20 år Både 8, 16, og 32 bits går i FS2004. Men Ikke 24-bit, som er det formatet du får hvertfall i PaintShopPro og Photoshop. Da er Imagetool et greit program å bruke til å gjøre om til 32-bits teksturer. Skal du derimot legge på en alpha-kanal,dvs. refleksjoner, så er DXTBmp å foretrekke.l
Skrevet 11. mars 2004 20 år Forfatter I Photoshop kan du velge hva du vil ha (16, 24 eller 32 bits), i alle fall i CS-versjonen. Men takk for informasjonen! DXTBMP har jeg prøvd, men det synes jeg lager et grønnskjær i bildene, samt at det bare støtter 16 bits.
Skrevet 11. mars 2004 20 år Last ned imagetool her: www.home.no/lroenes/imagetool.exe Jeg lar den ligge der inntil videre... Lars
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.