Skrevet 13. november 2003 21 år Howdy! De flyene som ikke har FMC eller noe lignende (J31, DC9, TwinOtter), hvordan blir de navigert av ATC? Er det sånn at de blir beordret av ATC til forskjellige headings? Eller? Og jeg blir oppgitt over ATC'en i FS noen ganger. Hvorfor gir de HDG til alle fly. I real life blir jo flyene bare clearded til forkjellige waypoints. Syns det virker feil jeg. Hvis ATC bare hadde droppa HDG-ordrene, hadde alt blitt så mye mer realistisk. Er det noen måte å få dette til?
Skrevet 13. november 2003 21 år Jeg flyr uten FMC, dog flyr jeg med GPS men la oss se bort ifra det. ATC gir meg som oftest "clrd direct SIGDAL" f.eks., eller siden jeg har GPS: "clrd direct SOPAS". Det hender også at man får en HDG og fly på. ATC gir den klareringen som er fornuftig, er HDG fornuftig ut ifra situasjonen så blir HDG gitt. Er noe annet mere fornuftig blir det gitt.
Skrevet 13. november 2003 21 år I verkligheten så blir vi ofta Radar Vektorerade, som det heter när ATC ger oss en heading att flyga på... Det sker oftast in mot approachen (innflygningen) men även på väg ut för att undgå att komma i närheten av andra flygplan eller skjutfält, t.ex.
Skrevet 14. november 2003 21 år Noe jeg plutselig begynte å stusse på; gir ATC en faktisk heading å fly, eller en track hvor du skal justere heading selv for å følge? Tenker da på korrigering for avdrift pga vind. Eller blir det så små "legger" at det betyr så lite?
Skrevet 14. november 2003 21 år När man får radar vektorering så ger ATC en heading man ska flyga på. De ser så på radarn vilken kurs man flyger på. Blir det fel så korrigerar de med en ny heading.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.