Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

 

Fløt til Vigra idag, og fulgte IFR planen hele veien og svarte på alle kommandoer fra Trondhjem senter, så ble planen kansellert. Hva skjer egentlig? Er det noen som har noen tips om dette ? ""

 

Ådne

Skrevet

Jepp.. din IFR plan var for fly. Men du "fløt til vigra idag" så da blir den kansellert siden du ikkje er i den høyden du skulle.

 

Men litt seriøst... eg har faktisk opplevd det samme sjølv... ""

Skrevet

Men da er det det jo fine med FS 2004, at du i lufta bare kan fylle ut en ny flightplan og fortsette som påbegynt. Litt knot og stress hvis du er kommet et stykke inn i innflyvningen, men bedre enn å måtte starte alt på nytt igjen. Har opplevd det samme selv og har inntrykk av at det skjer oftere hvis man flyr litt "utenfor allfarvei" enn på mer brukte luftleder, f.eks. har dama på Bodø Control kansellert flightplanen under innflygingen til Svalbard inn Isfjorden fra Vest for meg flere ganger. ""

Skrevet

Vet ikke helt om det var meg eller Ådne du spurte, men bruker alltid å stille inn riktig QNH under 18.000 fot (evt. trykke "B" hvis en er litt doven). Uansett vil jo ATC vanligvis gi et par/tre advarsler om at høyden er feil før de evt. kansellerer. Men i de tilfellene her har det bare helt plutselig kommet en kansellering uten noen form for advarsel el. mulighet til å rette opp noen blundere først.

Skrevet
My FS never has bugs. It just has random features

 

Som min signatur sier, JEG HAR ALLTID RETT! """"

 

Hehe!

 

Som det blir sagt over, trykk på "b" ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …