Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

IFR plan kansellert

Featured Replies

Fløt til Vigra idag, og fulgte IFR planen hele veien og svarte på alle kommandoer fra Trondhjem senter, så ble planen kansellert. Hva skjer egentlig? Er det noen som har noen tips om dette ? ""

Ådne

Jepp.. din IFR plan var for fly. Men du "fløt til vigra idag" så da blir den kansellert siden du ikkje er i den høyden du skulle.

Men litt seriøst... eg har faktisk opplevd det samme sjølv... ""

Men da er det det jo fine med FS 2004, at du i lufta bare kan fylle ut en ny flightplan og fortsette som påbegynt. Litt knot og stress hvis du er kommet et stykke inn i innflyvningen, men bedre enn å måtte starte alt på nytt igjen. Har opplevd det samme selv og har inntrykk av at det skjer oftere hvis man flyr litt "utenfor allfarvei" enn på mer brukte luftleder, f.eks. har dama på Bodø Control kansellert flightplanen under innflygingen til Svalbard inn Isfjorden fra Vest for meg flere ganger. ""

Vet ikke helt om det var meg eller Ådne du spurte, men bruker alltid å stille inn riktig QNH under 18.000 fot (evt. trykke "B" hvis en er litt doven). Uansett vil jo ATC vanligvis gi et par/tre advarsler om at høyden er feil før de evt. kansellerer. Men i de tilfellene her har det bare helt plutselig kommet en kansellering uten noen form for advarsel el. mulighet til å rette opp noen blundere først.

My FS never has bugs. It just has random features

Som min signatur sier, JEG HAR ALLTID RETT! """"

Hehe!

Som det blir sagt over, trykk på "b" ""