Skrevet 18. oktober 2003 21 år Flyr en del denne ruten både med BU og Norwegian. Når jeg velger å fly i 30000 fot (High altitude) får vi beskjed om å fly i 10000 fot i noen minutter før vi får beskjed om 18000- og så går det noen minutter så fl250. Spørsmålet er om disse innlandsrutene får klarsignal om nå fl250 eller cruis-høgde med engang? Har tatt flyet fra Oslo til Vigra mange ganger, og det virker som en når fl-høyde mye før enn i simmen. Hvordan er dette egentlig??
Skrevet 18. oktober 2003 21 år Det kommer an på trafikken rundt og kun den (pilotene kan også velge en step climb om de har for mye fuel til å komme til final cruise level med en gang på lengre turer). Om det ikke er noen annen trafikk som hindrer flyet fra å klatre opp får det gå til final cruise level med en gang
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.