Skrevet 10. september 2003 21 år Rapporten: http://www.aaib-n.org/Rapporter%202003/rapport%2042-03.htm Sammenlign med temaet her på forumet: http://www.flightsim.no/forum/showflat.php?Cat=&Number=26850&page=&view=&sb=5&o=&fpart=1&vc=1 Skremmende sak!
Skrevet 10. september 2003 21 år Evakueringen av flyet foregikk raskt etter at flyvertinnen hadde oppfattet ordren om evakuering. Da styrmannen forlot cockpit gjentok han evakueringsordren og kabindøren ble åpnet. Styrmannen gikk ut sammen med passasjerene og gikk deretter bak til nødutgangen for å assistere de to passasjerene som gikk ut av denne på eget initiativ. de to passasjerene
Skrevet 10. september 2003 21 år Ja det var bare to som gikk ut nødutgangen. Raporten var forøvrig meget interessant lesning
Skrevet 11. september 2003 21 år Jukk jukk... Pappa fløy flyet dagen før når han var på jobb i Bodø- basen. Ikke noe skremmende, men pussig avgjørelse å sette den ned så langt inn på banen. Selv ikke en gang da hadde de deploya max reverse, og ved 70% revers kan en fullastet Dash8-100 stoppe på 80-90 meter (testet selv RL på nettopp Båtsfjord 14 juli på klappsetet ) Fin rapport, mye fin informasjon...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.