September 10, 200322 yr Rapporten: http://www.aaib-n.org/Rapporter%202003/rapport%2042-03.htm Sammenlign med temaet her på forumet: http://www.flightsim.no/forum/showflat.php?Cat=&Number=26850&page=&view=&sb=5&o=&fpart=1&vc=1 Skremmende sak!
September 10, 200322 yr Evakueringen av flyet foregikk raskt etter at flyvertinnen hadde oppfattet ordren om evakuering. Da styrmannen forlot cockpit gjentok han evakueringsordren og kabindøren ble åpnet. Styrmannen gikk ut sammen med passasjerene og gikk deretter bak til nødutgangen for å assistere de to passasjerene som gikk ut av denne på eget initiativ. de to passasjerene
September 10, 200322 yr Ja det var bare to som gikk ut nødutgangen. Raporten var forøvrig meget interessant lesning
September 11, 200322 yr Jukk jukk... Pappa fløy flyet dagen før når han var på jobb i Bodø- basen. Ikke noe skremmende, men pussig avgjørelse å sette den ned så langt inn på banen. Selv ikke en gang da hadde de deploya max reverse, og ved 70% revers kan en fullastet Dash8-100 stoppe på 80-90 meter (testet selv RL på nettopp Båtsfjord 14 juli på klappsetet ) Fin rapport, mye fin informasjon...
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.