Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Leste nettopp i BA at et passasjerfly som var på vei fra Melbourne til Sydney i Australia,måtte snu og gjøre vendreis tilbake til Melbourne. Grunnen til dette var at flyet var 14 sekunder forsinket,og da ville flyet ha landet i Sydney ett par sekunder over 2300.. Det er jo som kjent ikke lov å lande eller ta av etter klokken 2300,for det skal ikke være noe sjenerende flystøy etter dette tidspunktet.

 

Dette er snakk om å være smålig og pirkete eller hva synes dere?

 

Hilsen

Tommy

Skrevet
  • Forfatter

Ja,det er no greit at de har en slik ordning for å forhindre flystøy om natten,men det må nå være mulig å tøye litt på grensene,når det er snakk om sekunder???

 

Tommy

Skrevet

Dette kan vel diskuteres langt ut i verdensrommet, men en plass må grensa gå. 2300 er satt som grense, og ferdig med det. jeg mener det er slik man har oversikt, når alle har noe å holde seg til. Vis alle piloter vet at her kan det dette diskuteres, ville dette ikke hatt optimal funksjonalitet. Det er min mening.

Skrevet
  • Forfatter

Men her går jeg utifra at grunnen til forsinkelsen var noe vi mennesker ikke er herre over,nemlig været.

De oppsatte slot tidene hadde sikkert blitt holdt hadde det ikke vært for den ekstra motvinden på 2 kts "" eller noe sånn.

 

Tommy

Skrevet

Pilotene må holde rutetabbelen. Men erlig talt, 14 sekunder er vell ikke noe å returnere for. Hadde jeg vert passasjer, hadde jeg blitt temmelig sur når jeg fikk vite grunnen. Tror neppe folk hadde brydd seg om noe støy bare 14 sekunder på overtid.

Skrevet

Om det er sekunder eller timer, Så skal kjempekloke Ola Nordmann diskutere dette på det glupeste nivå. Fantastisk "" (Ola har løsningen. Det er ikke den ting vi ikke kan)

 

Siden du tok dette opp, så kom et fornuftig forslag til hvordan denne loven skal fungere, så kan det hende at du klarer å forandre lovverket i den Australske flytrafikken om hvordan flytafikken skal håndteres.

 

Du vil altså at????svar????

 

Skrevet

Hørest ut som flisespikkeriet til de SVÆRT FÅ syte-pavene som sitter med stoppeklokke, kikkert, penn og papir i baneenden nord for Hamar Flyplass og venter på en grunn til å syte og bære seg over denna flytrafikken på flyplassen som ikke kan overholde tidene....

Jeg ler av de. De har til og med klaget over støy fra seilfly når det suser forbi huset til landing.

Skrevet
Om det er sekunder eller timer, Så skal kjempekloke Ola Nordmann diskutere dette på det glupeste nivå. Fantastisk "" (Ola har løsningen. Det er ikke den ting vi ikke kan)

 

Siden du tok dette opp, så kom et fornuftig forslag til hvordan denne loven skal fungere, så kan det hende at du klarer å forandre lovverket i den Australske flytrafikken om hvordan flytafikken skal håndteres.

 

Du vil altså at????svar????

 

Flyene må passe på og komme i tide til flyplassene, men så pirkete skal det ikke vere nødvendig og være. Ett minnutt på overtid skulle iallefall kunne aksepteres, så får de heller gi flyselskapet en bot som en advarsel. Uansett, og sende flye i retur er å gå for langt.

 

Nei. Jeg kan ikke forandre lovverket i Australia, jeg sier bare meningen min.

Skrevet

Kunne virkelig ikke det flyet ta igjen 14 sekunder?

Dessuten trenger man ikke være så pirkete!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …