Tommy S. Nilsen Posted August 9, 2003 Posted August 9, 2003 Leste nettopp i BA at et passasjerfly som var på vei fra Melbourne til Sydney i Australia,måtte snu og gjøre vendreis tilbake til Melbourne. Grunnen til dette var at flyet var 14 sekunder forsinket,og da ville flyet ha landet i Sydney ett par sekunder over 2300.. Det er jo som kjent ikke lov å lande eller ta av etter klokken 2300,for det skal ikke være noe sjenerende flystøy etter dette tidspunktet. Dette er snakk om å være smålig og pirkete eller hva synes dere? Hilsen Tommy Quote
Thomas Olsen Posted August 9, 2003 Posted August 9, 2003 Det der er jo helt sinnsykt... Ganske dumt , syns jeg Quote
Tommy S. Nilsen Posted August 9, 2003 Author Posted August 9, 2003 Ja,det er no greit at de har en slik ordning for å forhindre flystøy om natten,men det må nå være mulig å tøye litt på grensene,når det er snakk om sekunder??? Tommy Quote
Roy Halvorsen Posted August 9, 2003 Posted August 9, 2003 Dette kan vel diskuteres langt ut i verdensrommet, men en plass må grensa gå. 2300 er satt som grense, og ferdig med det. jeg mener det er slik man har oversikt, når alle har noe å holde seg til. Vis alle piloter vet at her kan det dette diskuteres, ville dette ikke hatt optimal funksjonalitet. Det er min mening. Quote
Tommy S. Nilsen Posted August 9, 2003 Author Posted August 9, 2003 Men her går jeg utifra at grunnen til forsinkelsen var noe vi mennesker ikke er herre over,nemlig været. De oppsatte slot tidene hadde sikkert blitt holdt hadde det ikke vært for den ekstra motvinden på 2 kts eller noe sånn. Tommy Quote
Joacim P. Arnestad Posted August 9, 2003 Posted August 9, 2003 Litt fleksible må man da kunne være.... Quote
Arne-Jørgen Venvik Posted August 9, 2003 Posted August 9, 2003 Pilotene må holde rutetabbelen. Men erlig talt, 14 sekunder er vell ikke noe å returnere for. Hadde jeg vert passasjer, hadde jeg blitt temmelig sur når jeg fikk vite grunnen. Tror neppe folk hadde brydd seg om noe støy bare 14 sekunder på overtid. Quote
Roy Halvorsen Posted August 10, 2003 Posted August 10, 2003 Om det er sekunder eller timer, Så skal kjempekloke Ola Nordmann diskutere dette på det glupeste nivå. Fantastisk (Ola har løsningen. Det er ikke den ting vi ikke kan) Siden du tok dette opp, så kom et fornuftig forslag til hvordan denne loven skal fungere, så kan det hende at du klarer å forandre lovverket i den Australske flytrafikken om hvordan flytafikken skal håndteres. Du vil altså at????svar???? Quote
Andreas Grindvoll Posted August 10, 2003 Posted August 10, 2003 Hørest ut som flisespikkeriet til de SVÆRT FÅ syte-pavene som sitter med stoppeklokke, kikkert, penn og papir i baneenden nord for Hamar Flyplass og venter på en grunn til å syte og bære seg over denna flytrafikken på flyplassen som ikke kan overholde tidene.... Jeg ler av de. De har til og med klaget over støy fra seilfly når det suser forbi huset til landing. Quote
Arne-Jørgen Venvik Posted August 10, 2003 Posted August 10, 2003 Om det er sekunder eller timer, Så skal kjempekloke Ola Nordmann diskutere dette på det glupeste nivå. Fantastisk (Ola har løsningen. Det er ikke den ting vi ikke kan) Siden du tok dette opp, så kom et fornuftig forslag til hvordan denne loven skal fungere, så kan det hende at du klarer å forandre lovverket i den Australske flytrafikken om hvordan flytafikken skal håndteres. Du vil altså at????svar???? Flyene må passe på og komme i tide til flyplassene, men så pirkete skal det ikke vere nødvendig og være. Ett minnutt på overtid skulle iallefall kunne aksepteres, så får de heller gi flyselskapet en bot som en advarsel. Uansett, og sende flye i retur er å gå for langt. Nei. Jeg kan ikke forandre lovverket i Australia, jeg sier bare meningen min. Quote
Seb Posted August 10, 2003 Posted August 10, 2003 Kunne virkelig ikke det flyet ta igjen 14 sekunder? Dessuten trenger man ikke være så pirkete! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.