TOS Skrevet 20. juli 2003 Skrevet 20. juli 2003 En rivaliserende teori om Concordes havari utenfor Paris for tre år siden, er nå bevist ikke å være riktig, etter at tester har vist at en liten del av metall fra hjulkonstruksjonen ikke hadde betydning for en normal takeoff. Dette sier representanter for rettsvesenet torsdag. Dommeren som fikk ansvaret for å etablere det juridiske ansvaret for ulykken, beslagla en av Air France’s fem Concorder tidligere denne måneden i Toulouse, for å gjennomføre testene. Konlusjonen ble at det ikke var noen årsakssammenheng mellom det faktum at delen fra hjulkonstruksjonen manglet, og havariet”. Concorde er derfor blitt frigitt, og er på vei til sitt nye permanente hjem i et museum i Toulouse. Havariet i juli år 200, hadde 113 dødsofre. Den formelle, tekniske rapporten om havariet, har konkludert med at en metalldel som lå på rullebanen, rev i stykker et dekke på flyets venstre side, og slynget dekkfragmentene opp i vingen, der hvor drivstofftanken er plassert. Drivstofftanken eksploderte av trykkbølgen som ble skapt. Den alternative teori som nå er tilbakevist ville hatt stor, juridisk betydning for blant andre dekkfabrikanten Goodyear. Lurar på om dei nokon gong kan seia med sikkerhet kva som skjedde denne fatale dagen.... Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 20. juli 2003 Skrevet 20. juli 2003 Tja i år 200, tror jeg nok ikke flysikkerheten var helt på topp nei... Siter
Åke Lindberg Skrevet 21. juli 2003 Skrevet 21. juli 2003 Tja, det var ju en kille som sprang på vatten ett par hundra år tidigare så flyga hade de väl lärt sig vid den här tiden? Åke Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.