Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet
  • Forfatter

Der står det at vanlig speed er 430kt, men hvis du flyr fortere enn 340kt på flightsim får du jo OVERSPEED! Så er opplysningene på airliners.net gitt i groundspeed?

 

Vennlig hilsen

Aleksander ""

Skrevet

det som blir nevnt ovenfor er ikke feil, men siden du spør om braathens, må jeg rette litt på noe. Me den Cost Indexen braathens oppererer med (27) cruiser 737'ene dems på mach .72

ikke så viktig men siden du først spør, så kan det jo være greit å få det helt riktig ""

 

Cruise speeden ligger noe høyere på -700'ern

 

Skrevet

Aleksander.

Sikkert at det er IAS (Indicated Air Speed) som skal ligge på 430. Hvis det er TAS (True Air Speed) så blir det straks litt mer riktig.

Skrevet

Prøver du 430 knop indikert, så kan du vinke farvel til vingene dine. True airspeed rundt 430 knop stemmer bra. 737-3-4-500 cruiser rundt .72-.74. NG cruiser raskere, på FL 330 rundt .78-.79.

Skrevet

Kjøpte faktisk et program til FS i dag som simulerer dette.. "" Alert!! Pro heter det, og er verdt alle penga! Genererer en rekke random failures og mye artige saker.. "" Kom opp i rundt 340knots tror jeg det var, og da fikk jeg aileron failure og elevator failure, jeg pressa på videre og rundt 355knots forsvandt vingene, og jeg stupte rett i bakken.. "" Umulig å unngå krasj uten vinger ja.. "" Om du overbelaster noe på flyet, så ryker det pga pilot error.. Så nå kan jeg ikke trøkke throttlen i "bånn" og fly videre som om ingenting er gale.. Har du full throttle for lenge, så sprenger du motorene, og sannsynligvis noe annet i samme slengen.. ""

 

Lars

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …