Posted June 15, 200322 yr HEI HEI! Hvor fort og hvor høyt flyr et Braathens 737 fra, la oss si, Flesland til Vigra? Vennlig hilsen Aleksander Berge
June 16, 200322 yr 737 fra 100 til 800 har omtrent samme MNO (mach norm. operating speed) M0.78-0.80 Max 0.80-0.84 VMO 480-490 IAS.Max. operating IAS
June 16, 200322 yr Author Der står det at vanlig speed er 430kt, men hvis du flyr fortere enn 340kt på flightsim får du jo OVERSPEED! Så er opplysningene på airliners.net gitt i groundspeed? Vennlig hilsen Aleksander
June 16, 200322 yr det som blir nevnt ovenfor er ikke feil, men siden du spør om braathens, må jeg rette litt på noe. Me den Cost Indexen braathens oppererer med (27) cruiser 737'ene dems på mach .72 ikke så viktig men siden du først spør, så kan det jo være greit å få det helt riktig Cruise speeden ligger noe høyere på -700'ern
June 16, 200322 yr Aleksander. Sikkert at det er IAS (Indicated Air Speed) som skal ligge på 430. Hvis det er TAS (True Air Speed) så blir det straks litt mer riktig.
June 16, 200322 yr Prøver du 430 knop indikert, så kan du vinke farvel til vingene dine. True airspeed rundt 430 knop stemmer bra. 737-3-4-500 cruiser rundt .72-.74. NG cruiser raskere, på FL 330 rundt .78-.79.
June 16, 200322 yr Kjøpte faktisk et program til FS i dag som simulerer dette.. Alert!! Pro heter det, og er verdt alle penga! Genererer en rekke random failures og mye artige saker.. Kom opp i rundt 340knots tror jeg det var, og da fikk jeg aileron failure og elevator failure, jeg pressa på videre og rundt 355knots forsvandt vingene, og jeg stupte rett i bakken.. Umulig å unngå krasj uten vinger ja.. Om du overbelaster noe på flyet, så ryker det pga pilot error.. Så nå kan jeg ikke trøkke throttlen i "bånn" og fly videre som om ingenting er gale.. Har du full throttle for lenge, så sprenger du motorene, og sannsynligvis noe annet i samme slengen.. Lars
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.