Skrevet 3. mai 2003 21 år Hver eneste dag, hver eneste time, hvert eneste minutt, så besøker mange mennesker dette forumet. Noen er medlemmer av forumet, mens andre ikke. Så kan man spørre seg, hvem av alle disse medlemmene på FlightSim.no flyr virkelige fly, har flyving som en jobb, eller driver med andre flyrelaterte ting, som eks. flymekanikk, flyveleder, paragliding osv. ? Med andre ord: hvem av dere driver med "ekte" flyving, dvs ikke flyving på pc? Fortell gjerne mer om hva du driver med innen det emnet. dvs. hva jobben eller interessen går ut på.. Grunnen til at jeg stiller disse spørsmålene, er for å kjenne medlemmene på dette forumet litt bedre. Håper også at innlegget er til nytte for andre Mvh. Jan H. Brende
Skrevet 3. mai 2003 21 år Heisann Jan... Jeg skal starte! Jeg dro til USA i 1982 for å studere Aerospace Engineering. Startet i Continental Airlines i 1987 og er i dag Engineering Program Manager for alle GE motor programmene våres. Har jobbet med A300, DC10, B767 og B777. Har også Private Pilot Licence med Single Engine Land and Sea rating. Driver med Instrument rating nå men dette er kun en hobby... Dag
Skrevet 3. mai 2003 21 år Forfatter Gjør ett lite søk du, dette har vært oppe før. Mulig det. Men trolig ikke med de samme spørsmålene. Skulle vell ikke skade å ta det opp igjen på nytt? Da må det nesten bli sånn at man må søke etter innlegg, før man starter et nytt et. Det er vell å være LITT pirken Mvh. Jan H. Brende
Skrevet 3. mai 2003 21 år ...eller driver med andre flyrelaterte ting, som eks. flymekanikk, flyveleder, paragliding osv. ? Holder på med mikrofly-sertifikatet. Satser på å fly solo i eller før Juni... Målet er å bli instruktør på tre-akse mikrofly.
Skrevet 4. mai 2003 21 år Min bror er romteknologiingeniør, men det blir kanskje flyving på et litt høyere plan.. Han er ikke her inne så mye da...
Skrevet 4. mai 2003 21 år Seilflyger siden 96 og paragliding siden i fjor (ferdig med kurset i går 03MAI2003, så er PP-2 i dag). Jobber ellers i Luftforsvaret (på bakken/støtte for fly)
Skrevet 4. mai 2003 21 år Sitter i et kontrollrum på Landvetter flygplats. Ser fly hele tiden, men det er bagasje anlegget jeg ansvarer for. Det er litt ekstra kul for meg når jeg ser noen legger inn screenshots tatt i fra Landvetter. Fant tilogmed en for et par uker siden tatt ved gate 16, derunder finnes kontroll rummet 'mitt'
Skrevet 4. mai 2003 21 år Holder på med mikrofly-sertifikatet. Satser på å fly solo i eller før Juni... Målet er å bli instruktør på tre-akse mikrofly. Kan forøvrig skrive mer... Er aktiv modellflyger. Vel.. Ikke så aktiv akkurat nå da.. Har akkurat solgt helikopteret mitt, har et fly under bygging, ett under restaurering/ ombygging, og et som treger en "understells-behandling" etter litt windshear sist jeg fløy... Jobber som stuer i Widerøe på Torp. Loadmaster/ bagasjehåndtering på sommeren, og de-iceing av flyene på vinteren. Perfekt jobb for en med interesse for luftfart og fotografering av fly...
Skrevet 5. mai 2003 21 år Er aktiv modlelflyer, er ganske fersk begynte rett før snøen falt her i Halden. Flydde solo i går etter ent trening med skoleflyet. Har nå min første model det er en høyvinget model og lett og fly (T-2000). Har ikke styrtet enda men han som skulle stille inn flyet klarte det. Noen andre modelflygere som skal til Arvika i sommer ? Det ligger i Sverige og er en av Europas største modelfly treff, annbefaler det på det sterkeste. Det er fra 2 til 3 august. Halden Model Fly Klubb sine hjemmesider, info om Arvika stevnet også
Skrevet 5. mai 2003 21 år er heller ikke flyger, og ingen planer om det heller da , men jobber som flyekspeditør for Widerøe
Skrevet 5. mai 2003 21 år Har jobba som teknikker på F16 og P3 Orion i Forsvaret, nå jobber jeg som flygeleder i Tromsø.... Og på fritida flyr jeg småfly i flyklubben i Tromsø. Tok PPL-A høsten 2001... Mvh
Skrevet 6. mai 2003 21 år Jeg jobber nå ved Widerøes booking kontor i Narvik. Dvs. vi er leid inn av Widerøe til å foreta bookinger for dem. Fram til 1. April i år jobbet jeg ved Narvik flyplass hvor jeg drev med booking, frakt, innsjekk og vekt og balanse på Dash8-100'serien. I tillegg har jeg jobbet ved SAS Bardufoss og SAS Gardermoen som Trafikk Konsulent. Spennende bransje dette....
Skrevet 6. mai 2003 21 år Jeg er en ekte arbeidsledig flyger... I tillegg flyr jeg seilfly og modellfly, både R/C og linestyrt. CFM
Skrevet 6. mai 2003 21 år Jeg er en ekte arbeidsledig flyger... I tillegg flyr jeg seilfly og modellfly, både R/C og linestyrt. CFM Jeg hører Ryanair trenger piloter? Selv tar jeg bare bilder av de motoriserte farkostene.
Skrevet 6. mai 2003 21 år Heisann. Har flydd småfly siden 97, flyr for tida i Værnes flyklubb. Ellers så satser jeg på flyging som heltidsyrke, og utdannes for tida i Luftfosvaret. Har også jobbet en del med planlegging av F-16 tokt. mvh Øyvind
Skrevet 6. mai 2003 21 år Jeg hører Ryanair trenger piloter? Selv tar jeg bare bilder av de motoriserte farkostene. Hvis du blar opp det typerating på 737 koster så.. CFM
Skrevet 6. mai 2003 21 år Jeg hører Ryanair trenger piloter? Selv tar jeg bare bilder av de motoriserte farkostene. Hvis du blar opp det typerating på 737 koster så.. CFM Trenger man utsjekk på flytypen for å fly i Ryanair, da?.. Opps, my bad!
Skrevet 6. mai 2003 21 år Jeg er en ekte arbeidsledig flyger... I tillegg flyr jeg seilfly og modellfly, både R/C og linestyrt. CFM Gikk ikke du på NAC? hvis ja så skal du jo i følge "kaptein" Arild være sikret jobb, siden dette er en seriøs flyskole
Skrevet 6. mai 2003 21 år Hvis Arild fikser det, så sier jeg ja takk Det er ikke mange steder man er garantert jobb for tiden, men det tar seg vel opp igjen om et par års tid eller så.. Vi trodde jo vi var bortimot sikret jobb når vi var ferdige vi også. CFM
Skrevet 7. mai 2003 21 år Jeg flyr bare virtuelt, foreløpig. har tenkt å skaffe mitt første model-hellikopter om noen år.
Skrevet 7. mai 2003 21 år Om ca 64 og et halvt døgn reiser jeg til Pensacola i Florida for å fortsette min militære flyverutdanning. Etter nærmere to år der borte ender jeg opp som flyver på enten Hercules, Orion eller Jet Falcon her i Norge. For å holde meg litt varm i trøya mens jeg venter, hender det rett som det er at jeg er ute og lufter venner og kjente i LN-NAS på Sola. HG Edit: spesielt interesserte kan lese mer her.
Skrevet 8. mai 2003 21 år Heisan. Jeg er veldig engasjert i Molde Aero Klubb og er styremedlem i klubben. Tar ppl teori enda, men har en del flytimer logget i boka alikevel.
Skrevet 8. mai 2003 21 år Har endelig klert og få til motoren på modellflye mitt og holder på å lære meg og fly det, det er ikke fult så enkelt når man har hus og fjell på alle kanter.
Skrevet 9. mai 2003 21 år Hei Jeg jobber som flytekniker i CHC Helikopterservice på ENZV. I fritiden flyr jeg acro i SB-91B Saab Safir og er medeier i en PA-28 140, LN-UXK. Ved siden av er jeg i ferd med å ta ut CPL/IR/MULTI hos Luftfartsskolen gjennom modulær utdanning.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.