Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

737 og 90° crossvind: Det kommer an på banestatus, og LDA/TODA; banelengde (litt forenklet sagt) over eller under 2000 meter. For LDA/TODA>2000 meter: Med friksjonskoefissient>0.40, er den 35 kts. Med 0.30 (medium) er den 20 kts. Max X-vind for autoland er 20 kts. Såvidt jeg har funnet ut....

 

Hilsen Roald

Skrevet
737 og 90° crossvind: Det kommer an på banestatus, og LDA/TODA; banelengde (litt forenklet sagt) over eller under 2000 meter. For LDA/TODA>2000 meter: Med friksjonskoefissient>0.40, er den 35 kts. Med 0.30 (medium) er den 20 kts. Max X-vind for autoland er 20 kts. Såvidt jeg har funnet ut....

 

Hilsen Roald

 

Det er så kult å høre på deg Roald! ""

Skrevet

Christer,

 

Takk for den "" Agnor må jo få svar på det som han spør om. Dette er ikke noe enkelt spørsmål, og Boeing/BRA har en visuell tabell - en "vifte" for å lese av X-vind i forhold til banestatus og banelenge.

 

Vi satser på at noen kan gi DHC-8-verdiene også. Tar jeg ikke mye feil, klarer DHC-8 mye sidevind.

 

Hilsen Roald

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …