April 3, 200322 yr 737 og 90° crossvind: Det kommer an på banestatus, og LDA/TODA; banelengde (litt forenklet sagt) over eller under 2000 meter. For LDA/TODA>2000 meter: Med friksjonskoefissient>0.40, er den 35 kts. Med 0.30 (medium) er den 20 kts. Max X-vind for autoland er 20 kts. Såvidt jeg har funnet ut.... Hilsen Roald
April 3, 200322 yr 737 og 90° crossvind: Det kommer an på banestatus, og LDA/TODA; banelengde (litt forenklet sagt) over eller under 2000 meter. For LDA/TODA>2000 meter: Med friksjonskoefissient>0.40, er den 35 kts. Med 0.30 (medium) er den 20 kts. Max X-vind for autoland er 20 kts. Såvidt jeg har funnet ut.... Hilsen Roald Det er så kult å høre på deg Roald!
April 3, 200322 yr Christer, Takk for den Agnor må jo få svar på det som han spør om. Dette er ikke noe enkelt spørsmål, og Boeing/BRA har en visuell tabell - en "vifte" for å lese av X-vind i forhold til banestatus og banelenge. Vi satser på at noen kan gi DHC-8-verdiene også. Tar jeg ikke mye feil, klarer DHC-8 mye sidevind. Hilsen Roald
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.