Eirik Nikolaisen Skrevet 10. januar 2000 Skrevet 10. januar 2000 Et Braathens fly skal nødlande på OSL ca. kl. 2015 etter indikasjoner på feil med hjulene. Hele flyplassen er i alarmberedskap. Flyet var på vei til Ålesund [Edited by Eirik Nikolaisen 10-01-2000.] Siter
Øystein Eker Skrevet 10. januar 2000 Skrevet 10. januar 2000 det var da voldsomt så kjapp dette var da. - Bare indikasjonfeil Siter
Krister Bye Skrevet 10. januar 2000 Skrevet 10. januar 2000 Heisann, Dette flyet landet sikkert på Gardermoen (utrolig?), uten problemer. Hele flyplassen var som sagt i beredskap, men alt gikk fint. Det var ca 50 personer i flyet. kilde: TV2 Krister Bye Siter
Eirik Nikolaisen Skrevet 10. januar 2000 Forfatter Skrevet 10. januar 2000 Helt nøyaktig 45 passajerer http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4964212"'>http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4964212" TARGET=_blank>http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4964212 [Edited by Eirik Nikolaisen 10-01-2000.] [Edited by Eirik Nikolaisen 10-01-2000.] Siter
Christopher Eriksen Skrevet 11. januar 2000 Skrevet 11. januar 2000 Flyet var på vei til Årø stod det i avisen. De var på vei til å lande da flygerene, etter å ha dratt ut hjulene, fikk en indikasjon om at et av hjulene ikke ville låse seg på plass. Piloten valgte da å returnere til OSL (pga bedre katastrofeberedskap der antar jeg) ------------------ christopher eriksen Siter
Eirik Nikolaisen Skrevet 11. januar 2000 Forfatter Skrevet 11. januar 2000 Joda, Christopher, NÅ vet jeg jo det [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]! Jeg gjør oppmerksom på at da jeg skrev dette i går, var nyheten nettopp kommet og det stod Ålesund da! Leste også dette i avisen i dag, og det var ikke bare ett Braathens fly dette skjedde med, men hele 3!!! Fikk vite at det var Molde i ni-tiden, men gadd ikke gå inn å edite topic'en min, etter som jeg hadde edited tre ganger rett før. Siter
Åge Olsen Skrevet 11. januar 2000 Skrevet 11. januar 2000 Flyet kom inn for landing Årø, og indikerte at ett hjul ikke var låst. Flyet kretset over Årø, og tårnet bekreftet (i den grad det var så godt å se i mørket), at alle hjul var nede... Kapteinen valgte allikevel å gå tilbake til Oslo, for å foreta en kontrollert sikkerhetslanding. Hvilket naturligvis ikke kan gjøres på Årø. Passasjer berømmer kaptein/crew for meget god info./profesjonell opptreden under hele returen og landingen. Feil? Føler/bryter på låsemekanisme understell. Kilde: Tårnet i Molde. ------------------ Åge Olsen, Molde atcc@molde.online.no http://home.sol.no/~ageolse" TARGET=_blank>Air Traffic Control Center Siter
Håvard Sande Skrevet 13. januar 2000 Skrevet 13. januar 2000 Mange hobby-journalister i dette forumet... Vi har vel alle tilgang til å lese nyheter på http://www.vg.no" TARGET=_blank>www.vg.no og de andre mediene? Fløy SAS til ENGM for noen dager siden. Er nesten bombesikker på at piloten forberedte landing på feil stripe; ikke lenge før landing, gikk vi fra å fly inn på 19R til 19L. ------------------ LN-HSA Håvard Sande havarsa@online.no Siter
Sander Johansen Skrevet 14. januar 2000 Skrevet 14. januar 2000 quote: Originally posted by Håvard Sande: Mange hobby-journalister i dette forumet... Vi har vel alle tilgang til å lese nyheter på http://www.vg.no" TARGET=_blank>www.vg.no og de andre mediene? Fløy SAS til ENGM for noen dager siden. Er nesten bombesikker på at piloten forberedte landing på feil stripe; ikke lenge før landing, gikk vi fra å fly inn på 19R til 19L. Ikke uvanlig at vi bytter bane (helt ned til 4-5Nm finale), hvis et fly skal parkere på eks. vestsiden, og avgangs køen ikke er stor, kan han steppes over, og dermed spare masse taxi tid. Det kan være mange årsaker til et bane bytte på lang eller kort finale. Veldig sjelden at noen liner opp til feil bane, de gjør som regel som vi sier [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Sander Johansen ATCO Oslo ATCC Siter
Gjest Skrevet 16. januar 2000 Skrevet 16. januar 2000 Bare ingen gjør som et tyrkisk charterfly gjorde på Torp for et par år siden.... Flyet skulle lande på rwy 36, og meldte fra at de hadde rwy i sikte... ATC på Torp syntes flyet (en B737) lå så høyt og langt øst at de sjekket med flygeren.... Det viste seg at de hadde linet opp for 36 på Jarlsberg(ENJB) som har en rullebane på ca. 600 meter... En liten tabbe.... ------------------ Kenneth Sørensen Stuer/ De-Icer ved WF Torp, og FS frelst modellflyger Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.