Posted January 10, 200025 yr Et Braathens fly skal nødlande på OSL ca. kl. 2015 etter indikasjoner på feil med hjulene. Hele flyplassen er i alarmberedskap. Flyet var på vei til Ålesund [Edited by Eirik Nikolaisen 10-01-2000.]
January 10, 200025 yr Heisann, Dette flyet landet sikkert på Gardermoen (utrolig?), uten problemer. Hele flyplassen var som sagt i beredskap, men alt gikk fint. Det var ca 50 personer i flyet. kilde: TV2 Krister Bye
January 10, 200025 yr Author Helt nøyaktig 45 passajerer http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4964212"'>http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4964212" TARGET=_blank>http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4964212 [Edited by Eirik Nikolaisen 10-01-2000.] [Edited by Eirik Nikolaisen 10-01-2000.]
January 11, 200025 yr Flyet var på vei til Årø stod det i avisen. De var på vei til å lande da flygerene, etter å ha dratt ut hjulene, fikk en indikasjon om at et av hjulene ikke ville låse seg på plass. Piloten valgte da å returnere til OSL (pga bedre katastrofeberedskap der antar jeg) ------------------ christopher eriksen
January 11, 200025 yr Author Joda, Christopher, NÅ vet jeg jo det [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]! Jeg gjør oppmerksom på at da jeg skrev dette i går, var nyheten nettopp kommet og det stod Ålesund da! Leste også dette i avisen i dag, og det var ikke bare ett Braathens fly dette skjedde med, men hele 3!!! Fikk vite at det var Molde i ni-tiden, men gadd ikke gå inn å edite topic'en min, etter som jeg hadde edited tre ganger rett før.
January 11, 200025 yr Flyet kom inn for landing Årø, og indikerte at ett hjul ikke var låst. Flyet kretset over Årø, og tårnet bekreftet (i den grad det var så godt å se i mørket), at alle hjul var nede... Kapteinen valgte allikevel å gå tilbake til Oslo, for å foreta en kontrollert sikkerhetslanding. Hvilket naturligvis ikke kan gjøres på Årø. Passasjer berømmer kaptein/crew for meget god info./profesjonell opptreden under hele returen og landingen. Feil? Føler/bryter på låsemekanisme understell. Kilde: Tårnet i Molde. ------------------ Åge Olsen, Molde atcc@molde.online.no http://home.sol.no/~ageolse" TARGET=_blank>Air Traffic Control Center
January 13, 200025 yr Mange hobby-journalister i dette forumet... Vi har vel alle tilgang til å lese nyheter på http://www.vg.no" TARGET=_blank>www.vg.no og de andre mediene? Fløy SAS til ENGM for noen dager siden. Er nesten bombesikker på at piloten forberedte landing på feil stripe; ikke lenge før landing, gikk vi fra å fly inn på 19R til 19L. ------------------ LN-HSA Håvard Sande havarsa@online.no
January 14, 200025 yr quote: Originally posted by Håvard Sande: Mange hobby-journalister i dette forumet... Vi har vel alle tilgang til å lese nyheter på http://www.vg.no" TARGET=_blank>www.vg.no og de andre mediene? Fløy SAS til ENGM for noen dager siden. Er nesten bombesikker på at piloten forberedte landing på feil stripe; ikke lenge før landing, gikk vi fra å fly inn på 19R til 19L. Ikke uvanlig at vi bytter bane (helt ned til 4-5Nm finale), hvis et fly skal parkere på eks. vestsiden, og avgangs køen ikke er stor, kan han steppes over, og dermed spare masse taxi tid. Det kan være mange årsaker til et bane bytte på lang eller kort finale. Veldig sjelden at noen liner opp til feil bane, de gjør som regel som vi sier [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Sander Johansen ATCO Oslo ATCC
January 16, 200025 yr Bare ingen gjør som et tyrkisk charterfly gjorde på Torp for et par år siden.... Flyet skulle lande på rwy 36, og meldte fra at de hadde rwy i sikte... ATC på Torp syntes flyet (en B737) lå så høyt og langt øst at de sjekket med flygeren.... Det viste seg at de hadde linet opp for 36 på Jarlsberg(ENJB) som har en rullebane på ca. 600 meter... En liten tabbe.... ------------------ Kenneth Sørensen Stuer/ De-Icer ved WF Torp, og FS frelst modellflyger
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.