Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

"-I et sånt tilfelle skal man lande så raskt som mulig. Det er ikke umulig å foreta en sikkerhetsvurdering i lufta, sa han. "

 

- uten tyrkleifer stopper Norge -

 

Med spikkeflisende hilsen

 

Hanne

Skrevet
  • Forfatter

Hehe, den så jeg ikke. Du har ikke reagert på Braathens overskriften, Hanne? ""Jeg tenkte å forandre den, men den er så bra at den blir stående.

Skrevet

Hehe...sikkerhetslanding ""

 

Dette ble notert i min protokoll som en real nødlanding. Med en mulig brannutvikling i flyet så lander man ikke for sikkerhets skyld, da er det ned på nærmeste mulige runway fortere enn svint ""

 

Liten hensikt i å overdrive bruken av SAS-begrepet "sikkerhetslanding". Da vil poenget med det etterhvert forsvinne...eller rettere sagt bli gjennomskuet.

Skrevet

ja da var vi igang...

 

Ikke annet å si om denne saken.Eksposjons-artet brann utviklet seg til stramm røyklukt i kabinen. Stiller meg uforstående i at flymaskinen ikke styrta i Oslo city! ""

 

...Les det i .. ""..

 

Skrevet

Tydligvis ikke lett å forstå hva som skal til for at man skal foreta en nødlanding. Pan-Am 747 i SFO og United DC-10 i Souix City er typiske eksempler på nødlaninger. Hvor lenge er det før man kaller diverteringer for nødlandinger?

 

 

Forøvrig så leser jeg Se og Hør for siste nytt om luftfart

Skrevet
  • Forfatter

Problemet er selvfølgelig at media bruker nødlanding om absolutt alle landinger som skjer pga en eller annen uregelmesssighet. Som her: Fra Dagsavisen

Det er nok ikke bare SAS som bruker sikkerhetslanding som beskrivelse. Hva skal selskapene ellers gjøre? Omtale situasjoner som nødlandinger når de ikke er det?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …