Jump to content

Featured Replies

"-I et sånt tilfelle skal man lande så raskt som mulig. Det er ikke umulig å foreta en sikkerhetsvurdering i lufta, sa han. "

 

- uten tyrkleifer stopper Norge -

 

Med spikkeflisende hilsen

 

Hanne

  • Author

Hehe, den så jeg ikke. Du har ikke reagert på Braathens overskriften, Hanne? ""Jeg tenkte å forandre den, men den er så bra at den blir stående.

Hehe...sikkerhetslanding ""

 

Dette ble notert i min protokoll som en real nødlanding. Med en mulig brannutvikling i flyet så lander man ikke for sikkerhets skyld, da er det ned på nærmeste mulige runway fortere enn svint ""

 

Liten hensikt i å overdrive bruken av SAS-begrepet "sikkerhetslanding". Da vil poenget med det etterhvert forsvinne...eller rettere sagt bli gjennomskuet.

ja da var vi igang...

 

Ikke annet å si om denne saken.Eksposjons-artet brann utviklet seg til stramm røyklukt i kabinen. Stiller meg uforstående i at flymaskinen ikke styrta i Oslo city! ""

 

...Les det i .. ""..

 

Tydligvis ikke lett å forstå hva som skal til for at man skal foreta en nødlanding. Pan-Am 747 i SFO og United DC-10 i Souix City er typiske eksempler på nødlaninger. Hvor lenge er det før man kaller diverteringer for nødlandinger?

 

 

Forøvrig så leser jeg Se og Hør for siste nytt om luftfart

  • Author

Problemet er selvfølgelig at media bruker nødlanding om absolutt alle landinger som skjer pga en eller annen uregelmesssighet. Som her: Fra Dagsavisen

Det er nok ikke bare SAS som bruker sikkerhetslanding som beskrivelse. Hva skal selskapene ellers gjøre? Omtale situasjoner som nødlandinger når de ikke er det?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...