Håkon Aarøen Skrevet 21. desember 1999 Skrevet 21. desember 1999 Uff.. jeg blir mer og mer skeptisk til denne maskina! http://www2.tv2.no/nyss/n2i.vis?par=70&par=1202422&ext=370425"'>http://www2.tv2.no/nyss/n2i.vis?par=70&par=1202422&ext=370425" TARGET=_blank>http://www2.tv2.no/nyss/n2i.vis?par=70&par=1202422&ext=370425 mvh Håkon ------------------ Håkon Brekke Aarøen (Keyboards, Hammond B3, Fender Rhodes) haakon@ringnett.no Siter
Ivar Amundsen Skrevet 21. desember 1999 Skrevet 21. desember 1999 Dersom det stemmer at piloten feilberegnet landingen vil det vel være det samme hva slags flytype/modell/merke det var? Trist uansett for all del! mvh Ivar [Edited by Ivar Amundsen 22-12-1999.] Siter
Andreas Pettersen Skrevet 22. desember 1999 Skrevet 22. desember 1999 Dumt spørsmål, men er dc-10 og md-11 samme flytype? Ligner ihvertfall på hverandre. ------------------ Siter
Flemming H. Larsen Skrevet 22. desember 1999 Skrevet 22. desember 1999 MD-11 er en ny udgave af DC-10. MD-11 har fået vinglets og glascockpit. Nårjeg skal se om det er en DC-10 eller MD-11 kigger jeg altid om den har vinglets. MD-11 kunne jo sagtens have heddet DC-10 (DC-10-50?). Det ville være det samme hvis Boeing kalder en evt. ny udgave af 747 for 748! Siter
Christopher Eriksen Skrevet 22. desember 1999 Skrevet 22. desember 1999 Jeg er enig med Ivar at hvis det var pilotens skyld, så er det jo det samme hvilken flytype det er. Men DC-10 har hatt litt problemer de siste 20 årene (bl.a. Sioux City) Ha en riktig god jul allesammen!! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] ------------------ christopher eriksen Siter
Andreas Pettersen Skrevet 22. desember 1999 Skrevet 22. desember 1999 Hva er egentlig en glascockpit? ------------------ Siter
Roald Hansen Skrevet 22. desember 1999 Skrevet 22. desember 1999 En glascockpit er et bilde eller uttrykk på hvordan informasjonen til pilotene presenteres. På gamle fly viser hver måler/"klokke" en spesiell verdi for et spesielt system, eller for presentasjon av primære verdier som hastighet, stigning, fart osv. Mange runde målere…. Airbus og Boeing (med 757-modellen) tok første gang i bruk såkalte CRT'er som er dataskjermer som viser både primær flight opplysninger og systemverdier på skjermer. Det betyr at det er færre målere på panelet, men at de få skjermene kan gi mer informasjon. Bl a kan en skjerm vise drivstoffbruk/gjenværende, hydraulikksystemene og deres status, motorverdier, bremsetemperaturer m v etter pilotenes valg. Hvis det oppstår feil i et system, vil verdiene for systemet "tvangsvises" for pilotene, slik at de kan gjøre de riktige tingene. Når det gjelder primær flight data, kan for eksempel værradar vises sammen med HSI hvis flygeren velger det. Hilsen Roald [Edited by Roald Hansen 23-12-1999.] Siter
Flemming H. Larsen Skrevet 23. desember 1999 Skrevet 23. desember 1999 Glasscockpit: Prøv at finde et billede af et 747-200 cockpit og et 747-400 og sammenlign disse. Det er næsten ufatteligt at det er samme flytype! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.