Gå til innhold

Aslak Iversen

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Ser utrolig bra ut! Om jeg har forstått det rett, så bruker alfa gamle Bing data, så den endelige utgaven blir enda bedre?
  2. Den siden er jo en drøm for enhver skrotnisse! Ante ikke at Arngren eksisterte enda.
  3. Ligger fremdeles en god 1000 lapp over det jeg betalte for min. Hadde en Tir4 (som gikk i stykker fordi jeg koblet den fra mens den var powered) tidligere. Kan ikke huske noen store forskjeller mellom 4 og 5.
  4. Dette ser jo bra ut, og den er i det minste normalt priset. Jeg har TrackIR 5 og kan ikke tenke meg å bruke noen sim uten VC og den. Skjønner ikke helt hvorfor den har gått gjennom taket prismessig. Personlig ville jeg ventet til Trackhat var klar for levering.
  5. Da tok jeg en tur Bodø Evenes med C152. 3000 ft og ca 100 IAS med 2300 RPM er vel OK? Jeg glemte hvor utrolig sakte dette går, så landet på islagt hav da jeg ble lei. Det var litt merkelig, jeg stengte ned motoren etter landing og satt PB ON, men flyet fortsatte fremover. Lenge. Så jeg fant frem eksternt kamera og så at understellet var godt begravd i isen, og det klukket godt av alle bølgene som ikke kunne sees noen steder. Flyet fløt i vann selv om det var is. Jeg må tydeligvis jobbe litt med settinger. Har en ny Thrustmaster T1600 men den drifter litt til venstre hele tiden. Ga full utslag til høyre, og da driftet den den veien. Jeg trimmer opp, det skjer, to sekunder etterpå et trimmen nøytralisert og flyet begynner å synke igjen. Irriterende. Blir nok ikke så veldig mye med denne før det skjer noe på airliner siden. Den er i hvert fall flybar.
  6. Jeg forsøkte Landing Challenge med Caravan inn til Lukla. Selv med full throttle så var det ikke mulig å nå frem. Det gikk bare nedover. Ikke mye leaning på den motoren. Forhåpentligvis er alt dette fikset.
  7. Nei, jeg vet ikke hva som var problemet. Hadde ikke endret på noe og bare tok en free flight med diverse propellmaskiner. Alle hadde samme problemet. Selv Tomotors DA something. Gjorde det samme i P3D for å se om det er jeg som har litt for høye forventninger til småfly, men der fløy de som de skulle. Får vel putre en liten tur for å sjekke ståa.
  8. Ja, bdre er det nok, men har ikke brukt den så mye at jeg kan si noe sikkert. Bare reagerte på at vår venn fløy rundt på stallspeed og ikke fikk noe mere ut av flyet.
  9. Flaps problemet var tidlig, og jeg mener performance delen har blitt bedre også. Det var ganske ekstremt hos meg, med en tomotors etteellerannet som knapt kom over 1000 ft med begge motorene på full guffe.
  10. Jeg våger påstanden om at de høydene som C1x2 flyr, så skal det å leane motoren ha lite påvirkning på effekten. Det er mest for fuel økonomi. Det skal i hvert fall ikke medføre at flyet knapt nok kommer seg opp i noen tusen fot, eller sliter med å cruise på normal hastighet. Da er noe feil modellert i simmen.
  11. Hadde du problemer med å få høyere hastighet? Jeg har hatt masse problemer med elendig performance når jeg flyr i MSFS. Jeg tror det ble bedre med en av de siste oppdateringene, men har ikke sjekket ordentlig. Det gikk på at jeg knapt kom meg opp på noen tusen fots høyde, og hastigheten var nærmest umulig å få opp i normale verdier.
  12. Leap er da i et helt annet marked enn Viking og har helt andre fly. Flyr ruter der det ikke finnes konkurranse. De han nå fått codeshare med SAS på flere marginale ruter. Mariestad, Halmstad, Øvik, etc. Godt mulig at de lærte av det merkelige forsøket på å leke flyselskap med Viking. Nå snakker de om ATR, og plutselig er de i samme markedet som andre operatører som flyr med samme maskin. Da blir det plutselig vanskelig igjen.
  13. FlyViking var amatørenes flyfest. Å fly low cost i det markedet fungerer ikke. Å starte opp flyselskap uten å ha handlingen på plass er helt hinsides. Å legge ut anbud på alle rutene uten å ha ett eneste fly likeså. Jo, han skulle hevne seg på Widerøe. Det var veldig talende da NRK var i hjembygda hans og ingen ville uttale seg om han, og ordføreren sa rett ut at han var så stor i bygda at de måtte forholde seg til han. Ikke et positivt ord å si om han.
  14. Tror Flyr forventet at Norwegian ville forsvinne, akkurat som Wizz gjorde. Wizz kunne trekke seg ut, det kan ikke Flyr. Så nå vingler de videre uten noen allianser eller andre hjelpemidler. Å kjøpe en billett med dem for en reise et stykke frem i tid er en gamble på at de ikke forsvinner. Hele modellen var basert på en kabinfaktor rundt 90% noe som ingen av de større operatørene har hatt i Norge. Ikke uten å selge seg langt under kost. Mange kjøpe aksjer i Flyr med en forventing om at dette skulle blir det nye luftfartseventyret. Nå har de redusert den investeringen kraftig. De blør like mye penger som Flyr.
  15. Aslak Iversen svarte i Frank Ånstads innlegg i et emne i Kaffekroken
    Står i signaturen.🙂