Gå til innhold

Sander Johansen

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Gammalt skinn her og, 4 nov 1999.... 😅
  2. Nok en gang takk for svar Robert Garanterer flere spørsmål når jeg kommer i gang
  3. Mulig jeg har blitt gammel og treg : , men er usikker på hva som skal inn først, Norway Airports eller FTX Norway?
  4. Takk for tipset Robert, skal sjekke det ut
  5. Hei igjen alle sammen, long time no see. Etter et opphold fra flysimulatorer i 5-6 år, er jeg nå i ferd med å ta det opp igjen Ønsker kommentarer på mine planlagte SW innkjøp: -Prepar3D academic -FTX Norway -FTX Trees (skal fly en del VFR) -FTX ENNO (fordi jeg har en del hundre seilflytimer der i mine yngre dager ) -PMDG 737NG -LionHeart WT-8 Dynamic (fordi min bror eier en slik, og jeg har fløyet den litt) -Norway Airports selvsagt -Navigraph FMS/Charts abbonement Har i utangspunktet bare tenkt å fly i Norge (mest spennende siden jeg jobber innen ATC) Comments? Hardware jeg skal bruke: -Intel I5 3.5Ghz (klokkbar) -GeForce GTX1060 -8Gb Ram -SSD disk -Vannkjøling -Saitek Proflight Yoke etc Hvordan vil dette duge performance messig? Gleder meg til å komme i gang igjen ;D ;D ;D -
  6. Ok, her litt info om denne flighten siden jeg handlet deler av den: De kansellerte Nord Norge p.g.a vær derfor kom de sørover for å prøve å få til noe bedre enn det mislykkede forsøket i forrige uke som røyk p.g.a snøvær / overcast. De kom highlevel 12 stk, og startet descend ca. BBU, og gikk direkte ned mot Grenland før de overfløy Torp. Deretter fortsatted de oppover oslofjord på vest siden (Horten etc) før de overfløy oss på Røyken anlegget..... Hører med til historien at jeg spurte pent, og ga lead LAT/LONG (fra Google Earth :grin: ) Deretter gikk det over Asker og Oslo mot GM hvor de overfløy 01L (og sikkert et vakkert syn for 737'en som lå ved siden av på final 01R) Etter flyby GM så bar det rett opp til FL340 og korteste vei til Bodø, de var skikkelig presset på fuel i flg. en bekjent som var i et av flyene...... Har et par bilder av dårlig kvalitet, men bedre enn intet... Første bildet fikk vi fra en av gutta i GM TWR, det andre ble tatt med mobil når de kom over Røyken..
  7. Spesiellt T/G på Dagali bør bli spektakulært...... Kjør forsiktig, det kan være glatt
  8. De skal fly VFR 1500' AGL, først litt trening i sørenden av Øyeren, deretter touch and goes på Rygge og Torp, så østnorge rundt, Notodden, Dagali,Brandbu etc
  9. Ja' date=' det har jeg! Mange ganger... T [/quote'] Selvfølgelig har du det Torbjørn.....men har du prøvd det når det er mørkt... :whistle:
  10. Hurra......da kanskje Torp vil begynne å fungere som en orntli' flyplass...... For å si det sånn: Jeg må omstille meg relativt mye de dagene jeg jobber både GM APP med 3nm spacing, og så setter meg i Farris stolen og må lage 12-15nm på RWY36 p.g.a backtrackingen.......
  11. Close...but no cigars Trym...det var 501 Og meget beskrivende reg: FWXXL....
  12. David Gunsons foredrag (som jeg også har på mp3) er definitivt det morsomste som NOEN gang er laget om temaet flyging og ATC. Litt om Gunson her . Han har fløyet i RAF og var senere flygeleder. Har faktisk en engelskmann hos oss på Røyken som har jobbet sammen med ham i "gamle dager"
  13. Og dersom Ryanair blir lei av å bruke ekstra fuel p.g.a Torps håpløse mangel på taxiways som resulterer i opptil 15Nm spacing på 36, og 10-12 hvis man skal ha en avgang i mellom to landinger på 18...........så kanskje det er Torp som blir supplementet til Rygge OTOH....kanskje en trussel fra Rygge er det som skal til for å få taxiways så man slipper backtracking...og kanskje til og med en ILS på 36....
  14. Jørgen, hvilken flight fløy du? Jeg kom på nattevakt 2230 i går, visste jo at det hadde skjært seg p.g.a wx og allt annet, så vi var i alle fall forberedt m.h.t bemanning på APP og ACC, var visst verre i Stavanger. For de interesserte...siste rutefly gikk kl 03:45.....noget forsinket...