Vel, men slik situasjonen er idag, er den som simulator inkonsistent, og samtidig som at m$ sliter med salgstall kan en vridning mot spill (tycoontypeting) kanskje føre til bedre salg, og dermed en grunn til å slippe fremtidige versjoner.
Slik jeg ser for meg, er det snakk om en valgfri mulighet til å bygge opp et eget selskap, og om ønskelig, fly ruter for dette offline, hvor du f.eks. kan tjene "penger," som f.eks. setter deg i stand til å utvide flåten el.
Og dette trenger heller ikke gå på bekostning av online VA, jfr. andre spill, som f.eks. Half-Life; felles for de aller fleste spill er at det er langt mer underholdende å holde på online enn offline...
Slik jeg ser det, vil det absolutt være en fordel om det kom en bedre utbygd adventuremotor. Se for deg f.eks. redningsoppdrag, der du vet omtrentlig posisjon +/- noen kilometre, for så å måtte fly et søk, lokalisere, og plukke opp en person, for så å returnere til basen.
Slik adventures fungerer idag, får du som du sikkert vet bare en liten briefing, med beskjed om at det bare er du som vet om du faktisk klarte det....tror ikke dette appellerer til så alt for mange, og det kan ikke akkurat skade å få et større antall brukere...
De forandringene jeg er ute etter, bør naturligvis ikke gå på bekostning av muligheten til å fly fritt slik en selv vil, med den grad av planlegging man gjør.