Gå til innhold

Kaffekroken

Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Her finnes det også en del utenomsnakk som ikke nødvendigvis er fly eller flysimulator relatert. 

1. Started by Pilot1,

Hei. Må først få takke alle som hadde med meg å gjøre i kveld, og da særlig ENGM_V_App. Mye tullball med tur innom Sverige og det hele og landingen ble heller ikke som jeg hadde forventet [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image] Problem 1. Like for jeg skulle foreta en ILS 01R ved ENGM, bryter auto-piloten ut og svinger kraftig til venstre og opp. Så dum som jeg er, slår jeg den av og prøver å rette opp flyet, men da treffer flyet bakken og jeg sitter der dum som en sau. Hva skyldes dette? (Ikke det at jeg er dum som en sau, men dette med auto-piloten?) Problem 2. Når jeg nærmet meg ENGM, kom fra EVNA, ble alt helt grått og jeg så ingen ting. Har Nor…

2. Started by Patrick Møller Johansen,

Heisan! Tok opp fra min nye flyradio Volmit rapport fra Gardermoen. Det er en rekke Metar rapporter fra forskjellige flyplasser i nærheten, som feks Flesland Kjevik og Kastrup. Tatt opp klokka 0005 den 28/12/00. Hvis det er noen som er interessert er det bare å maile meg på pmj@c2i.net , så kan jeg sikkert få sendt den over (Den er på 10 MB). Vennlig hilsen Patrick Møller Johansen VBX109

• 7 svar
    • 933 visninger
  3. Gjest
    Started by Gjest,

Nå er jeg drit lei, unnskyld utrykket at folk ikke klarer å respektere de rettighetene som freeware designere kommer med, nå var jeg inne på FFG sin hjemmeside og leste der det som hadde skjedd. hvorfor er det folk som gjør dette her når man får mer ut av simulatoren hvis man heller da kan laste ned et produkt som andre setter seg god tid til å lage. Hvorfor driver folk med uploading av andre siden produkter. Dette gjør meg irritert [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] Men er det noen mulighet at FFG kommer opp igjen veldig snart eller.....

• 2 svar
    • 372 visninger
  4. Started by Karl R Pettersen,

Var ute å leta etter noe bakgrunns stoff for ett panel jeg holder på med (på gøy), da jeg kom over en Cessna 421 til salgs. Hvis noen har en sånn for FS2000, så tror jeg du bør bytte ut internal view grafikken i panelet [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] http://www.aso.com/ad/43474/"'>http://www.aso.com/ad/43474/" TARGET=_blank>http://www.aso.com/ad/43474/ WOW!! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

5. Gjest
    Started by Gjest,

Heisann! Jeg lurte på om det var noen av dere som ville være med på og starte in IRC kanal på Undernet? Ta kontakt!!!

6. Started by Svein Tore Duås,

Jeg har hatt ATC simulator fra Aerosoft nå noen uker. Det jeg lurte på er om det er noen der som får S/R til å fungere. Hos meg fungere det sånn passe, men føler at jeg må mase så mye da jeg må gjenta meg selv så ofte. Derfor holder jeg meg for det meste til Keyboard. Ellers så har jeg ingen problemer bortsett fra at jeg ble belastet for 216,85 USD istede for 59 USD, men det er noe jeg regner med vil ordne seg. Vil anbefale denne simmen til dere som drømmer å sitte som ATC

7. Gjest
    Started by Gjest,

Det snakkes mye om å laste ned de siste metar filer. Hvor laster jeg ned dette og hvordan brukes det? Jeg har noe som heter FSUIPC under MODULES i FS2000, men hvordan legger jeg inn de siste værdataene?

• 5 svar
    • 581 visninger
  8. Started by Kenneth Warren Berg,

Hei folkens! Hadde en absurd winsock "crash" i Win98 SE, her i uka, og siden jeg hadde lånt bort 98, måtte jeg formatere, for så å legge inn Win95. Har en AMD Athlon 1200mhz, 512ram, osv, og hadde aldri trodd det skulle funke med et slikt gammelt OS. Men: Fytti grisen som det raser av gårde!!! Alle applikasjoner går lynkjapt! Jippi! Prøve det? Kenneth [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

9. Started by Roy Westby,

Er det noen der ute som vet hvor man kan laste ned skjema for reiseplan? Eventuelt noen som har skjemaet på Word/Excel-format? Jeg er ute etter den som sendes inn til LTT før en kontrollert flyvig. Roy

• 2 svar
    • 532 visninger
  10. Started by Jan Erik Kristoffersen,

Råder alle og lasten ned metar for i dag og fly på finnmak`s kysten. Full storm: 54KT [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image]

11. Started by Einar Halvorsen,

Verdens tre tynneste bøker for påsken: "Mine beste taler" av Torbjørn Jaggeland "Mitt liv i sølibat" av Rune Rudberg "Fra min reise i Kina" av Carl I Hagen Ha en berikende påskehelg. [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

12. Started by Tom Ekle,

Har noen av dere vært på besøk i tårnet og fått omvisning eller? Hadde nettopp elevens valg i forbindelse med ungdomsskolen. Det er vel noen flyvelederaspiranter eller flyveledere som også har vært oppe i tårnet. Jeg var overalt i tårnet på værnes, app, grnd, twr m.m Hvis du ikke har vært i et flytårn bør dere absolutt ringe og spørre! mvh Tom Ekle

13. Started by Christer Havnø,

Hei der. Det er vel ikke noen som har Jane's Israel Air Force her? Det jeg tenkte på var at vi kanskje kunne ta å fly en multiplayer session sammen, kunne vært kult! Så dersom det er noen som har det kan dere jo skrive til meg eller svare her! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

14. Started by Morten Aalberg,

Kjell Arild Bersås har oppdatert sitt scenery for Værnes og etter min mening begynner dette å bli vår beste lufthavn for FS2000. Selv er jeg godt igang med FSTraffic tracks og vil kanskje legge disse ut ved innteresse for dette. Stå på Kjell Arild, du gjør en virkelig flott jobb for oss FS entusiaster. Scenery finner du her: http://home.online.no/~kjbersas/vaernes/index.htm"'>http://home.online.no/~kjbersas/vaernes/index.htm" TARGET=_blank>http://home.online.no/~kjbersas/vaernes/index.htm mvh Morten Aalberg

15. Started by Jan Kristiansen,

Til de av Dere som skal være med på treningen i kveld. Hadde problemer med noen emailer, så de av Dere som ikke har mottatt info. angående dette, Logg Dere på ikveld likevel. Server IP : 148.122.208.243 Brukernavn: flight Passord : sim Vi flyr mellom Værnes og Gardermoen ikveld. Vel møtt Jan Kristiansen/ACCNOR5 Online traning manager [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

16. Started by Harald Oanes,

Fulgte nettop topic`en om B767 til Thailand. Leste der at IcelandAir sine 757 var stappfulle og trange. Er det noen som har liknende oppfattning av disse maskinene på flyvning til USA? Sist jeg var i USA, fløy jeg BA 747-200, og det er det trangeste flyet jeg noen gang har sittet i (har nok ganske lange bein, desverre...). For ikke å snakke om de evigvarende køene til WC, som var så pass lange at ølet burde drikkes i køen, for da ble en p.trengt når en kom fram til WC... Så neste gang jeg skal fly så langt, så kunne jeg tenkt meg heller å fly med f.eks. mindre fly som 757/767. Jeg har bortimot KUN hørt god-ord om IcelandAir sine flyvninger - og også utrolig mye godt…

17. Started by Christian Johansson,

Hej! På Microsoft´s site står att FS2002 fungerar med Win95,98, NT4 och Win2000, fungerar den inte till Millenium Edition?? Eller har dom bara "glömt" att skriva det?? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/shocked.gif[/image] Och jag som just hat köpt WinME ... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/confused.gif[/image] /Christian

18. Started by Arild Schubert,

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Til lykke med dagen OBERST EINAR HALVORSEN [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Er litt sur på deg at du ikke har bedt noen til fest på Andøya flystasjon ikveld [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Kan hende vi dukker opp ikveld på andøya,så rullebanen må være åpen så vi kan lande når vi kommer [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] Hvor gammel er du blitt nå???? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [ 10-04-2001: Endret av: Arild Schubert ]

19. Started by Øyvind Frøyland,

Har nettopp fått Jane's F15, men har selvfølgelig et problem. Får nemlig ikke 3DFx til å fungere, dvs. grafikken er dårlig. I options menyen står det krysset av for 3DFx, men det virker ikke for det. Er der noen som vet hva som er galt. Har Nvidia Riva TNT 2 ULTRA grafikk-kort. Øyvind

20. Gjest
    Started by Gjest,

Hei Kan man bruke VOD3.0 i FS2000? Jan

• 5 svar
    • 744 visninger
  21. Started by SH,

Heisann I gammle dager spilte jeg et spill som het "A-train" på min amiga 1200. Noen som har det liggende og kan maile det til meg, eventuelt veit hvor jeg kan laste det ner ? PS: jeg må ha en PC versjon, ettersom jeg ikke har Amiga lengre [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Har lettet overalt på verdensveven men uten resultat [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] [ 09-04-2001: Endret av: Sveinung H ]

22. Gjest
    Started by Gjest,

Hei. Noen som hvilken type av sine Airbusfly Premiair bruker på ruten mellom Oslo og Las Palmas ??

23. Gjest
    Started by Gjest,

Jeg ser på hjemmesiden til FFG, at de skal åpne "very soon" vet dere når dette er planlagt? mvh Morten Jensen

24. Gjest
    Started by Gjest,

Hei Noen som vet hvor jeg kan finne et bra program som man kan lage scenery med. Jeg er spesielt ute etter et prog. der jeg kan lage ekstra bygninger på flyplassene. Jan Nergaard

25. Started by SH,

har et problem med joysticka mi.... når jeg skal velge "add gamecontroller" under controll panel i windows får jeg en slik beskjed opp på skjermen: Your Gameport or Gameport drivers are not properly configured. Please consult the Device Manager. Hva er Device manager ? er irriterende dette...får den opp uansett hva jeg prøver på..Har fløyet med musa i FS nå en hel uke, begynner å takle den, men savner å fly med stikka mi ! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] noen som kan hjelpe ?

26. Started by Tom Inge Dalheim,

Det er vel en slags milepæl når Microsoft for første gang i lanseringen av sin flysimulator ikke reklamerer med: X antall flyplasser, X mer enn tidligere versjoner. Da har man vel nådd det perfekte på dette området, hvis det da ikke er mange tusen flere flyplasser i verden som MS har gått glipp av i FS2000. Og kanskje man i framtiden vil komme til å se dette: 300 fotorealistiske flyplasser, 10 ganger mer enn forrige versjon. Og så i neste: 3000! nye fotorealistiske flyplasser... og så kanskje om noen år: ALLE flyplassene i verden fotorealistiske!!! Det hadde vært noe! Man kan jo bare håpe, framtiden er fantastisk dere! MVH Tom Inge Dalheim [image]images/icons/coo…

• 1 svar
    • 497 visninger
  27. Gjest
    Started by Gjest,

Hei! Er litt flau over denne meldingen..men kan noen fortelle meg hva som skjer på Virtual luftforsvaret, og hvordan man skal fly for dem(Få utmerkelser, høyere grad osv.) Håper noen kan hjelpe meg da!!! Hilsen Nicklas Winger. ------------------------------------------------------------ http://www.counter-strike.no/LNF" TARGET=_blank>Please Visit Late Night Fraggers

28. Started by Dag Johansen,

Alle som har registrert seg i det "gamle forumet" og ikke har hjemmeside har en "http://" innlagt i feltet for hjemmeside. Dette fører til at dere får opp et icon for hjemmeside over deres innlegg som ikke fører noe sted. Dere bør derfor gå inn i profilen deres og enten legge inn URL til hjemmesiden eller slette dette feltet.

29. Gjest
    Started by Gjest,

hey, jeg lurer på hva man skal ha av karakterer og om d er videregående eller hvordan skolegangen er. jeg har hørt at d er 5 års skole, er dette sant?

30. Started by mwalther,

Hei, jeg landet en b737 maskin på o'hare for noen dager siden, og bruke thrust reverse noe så kraftig - og lenge, at flyet begynte å gå bakover. Uten å tenke på passasjerene ombord fikk jeg lyst til å se hvor fort jeg kunne gå bakover...og utrolig nok fikk jeg stor nok fart til å ta av - bakover. En liten stemme i meg sier at dette ikke er mulig i virkeligheten. markus