Gå til innhold

Kaffekroken

Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Her finnes det også en del utenomsnakk som ikke nødvendigvis er fly eller flysimulator relatert. 

1. Started by Andreas Skotner,

Jeg er enig i mye av dette når det gjelder at flightsim er en hobby, men jeg synes at Andreas Skotner tar kaka når han under emnet "Sluttet i VNOAV" først kommer med en lang utredning og deretter ber om at alle innleggene slettes eller stenges hvilket ble gjort, og atpåtil begynner et nytt innlegg her, At Andreas forsøker å reise kjerringa på at han er så veldi seriøs, tror jeg faller på sin egen urimelighet. Etter det jeg har sett og hørt fra Andreas så burde han kansje trekke seg tilbake for det er ikke førset gang det har vært uro og bråk, La oss ha et flightsim miljø som er ryddig og greit for alle Henry

2. Gjest
    Started by Gjest,

Jeg fikk høre på ops'en i dag at Galaxy kommer til Sola i morgen (24/04): ETA 241000z (1200 lokal) ETD 241415z (1615 lokal) [ 24-04-2001: Endret av: Arne Olav Øvstebø ]

3. Jeg har problemer med å forstå dette med feilvisning av høydemåleren. Jeg har lest i teoriboka " metrologi" uten å bli noe særlig klokere. Er det noen som kan gi meg noe å forholde meg til eller prøve å forklare dette med feilvisning i forhold til sann og indikert høyde????? Setter stor pris på flest mulige forklaringer og evnt. et eksempel! [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

4. Started by Jan H Sørensen,

Virtual Luftforsvaret har som de fleste kjenner til kommet godt i gang med reorganiseringen etter at VNoAF ble aktiv igjen tidligere i år. Den nåværende administrasjonen hadde kommet frem til en felles enighet og forståelse vedrørende driften av organisasjonen med den forrige sjefen for VNoAF, Andreas Skotner - trodde vi! På grunn av de meget alvorlige samarbeidsproblemer som har oppstått mellom administrasjonen og Andreas Skotner, har undertegnede etter en nøye vurdering av situasjonen funnet det riktig å beslutte følgende: Jeg har sagt opp min stilling i VNoAF og avslutter alt arbeid for Virtual Luftforsvaret i sin nåværende organisasjonsform. Så får fremtiden vise om …

5. Started by Kenneth Vika,

Noen som vet om noen andre simulatorer enn de mest kjente, som kan lastes ned og prøves? Seilflysimulatorer er av spesiell interesse. Kenneth

6. Gjest
    Started by Gjest,

Hei jeg bare lurte på om det er noen simmere fra tromsø her eller er jeg den eneste?

7. Started by Ole-Jørgen Søberg,

Biker-Jens, eller hva det nå er han heter, på TV-Norge torsdager kl. 2000 skal ut å prøvefly en Mooney Bravo førstkommende torsdag. Ikke sikkert det har så stor interesse, men tenkte jeg skulle nevne det. Ole-Jørgen

8. For de som ikke giddet å sitte i kø forrige uke finnes det nå et alternativ. Braathens gir nå ut en av disse berømte skjortene hver uke fram til 11. Juni. For å være med trenger du bare å være litt kreativ. http://194.143.11.251/" TARGET=_blank>Orker du å fly i sommer?

9. Started by Karl R Pettersen,

Sitat: The pilot had elected to divert to Selma, Alabama after realizing his instrument charts were in the wing locker. While approximately 15 feet over the runway in a flared attitude, the pilot's seat back failed, leading him to lose control of the airplane and land hard. http://www.ntsb.gov/ntsb/brief.asp?ev_id=20001208X07136&key=1" TARGET=_blank>Denne gikk heldigvis greit, men jeg ser for meg piloten idet det skjer [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Må vel være en av de rareste årsakene jeg har hørt om. Minner meg om en flytur jeg var med hvor passagersetet ble 'surra' fast i golvet... (Fallskjermfly).

10. Gjest
    Started by Gjest,

Ville bare informere dere om at vi i Virtual Premiair har gått til innkjøp av 2 nye langdistansefly. I kveld bestilte vi en Boeing 747-400 og en Boeing 777-200. Og beregnet ankomst tid for disse flyene er ikke bestemt. Men vi håper at Boeing maskinene vil ankomme Oslo i løpet av en måned. Disse flyene skal erstatte vår A300. Og 747-400 skalbli benyttet på nye Trans-continentale ruter som vi skal opparbeide i den nærmeste fremtid. Så det blir ikke lenge til dere ser en B747-400 og B777-200 i (virtual) Premiair sine farger. [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image]

• 0 svar
    • 349 visninger
  11. Started by Eivind Tollerød Fosse,

I dag landet det en C-17 Globemaster fra USAF på Kjevik kl 12.56 på rwy 04. Flyet står parkert på stand 1. Under oppholdet på Kjevik blir taxiway bravo stengt grunnet det store flyet. I tillegg ble rullebanen sjekket grundig etterpå for å forsikre seg om at den ikke ble ødelagt av vekten på flyet(!). Flyet er her i tilknytting marineøvelsen som foregår ute i Skagerrak. Flyet skal komme et par ganger til denne uken og om to uker da øvelsen er slutt. Dagens callsign; Reach 101B Ha en god dag? Eivind

12. Gjest
    Started by Gjest,

Noen her som har sett noen butikken som selger Micro-Flight? Vet at de selger de på produsentens sin hjemmeside, men jeg liker ikke å bestille fra utlandet [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

• 0 svar
    • 342 visninger
  13. Started by Atle Dreier,

Heisan. Jeg har rota fram den gode gamle 'Tower' simulatoren, og lekt noen timer med den. Jeg lurer på om det fins noen tillegg til denne? Andre flyplasser, ting og greier man kan få tak i? Takker for alle svar...

14. Gjest
    Started by Gjest,

Nå har Virtual Premiair Fått et nytt design. siden er ikke helt ferdig enda, men det kommer seg dag for dag. Den gamle side vår fungerer enda. OG noen av sidene der blir også brukt på den nye siden vår. Eks. Rutenettet. Moonfruit.com holder på med en oppdatering så siden kommer ikke ut før i morgen. men ta en titt http://virtualpremiair.moonfruit.com"'>http://virtualpremiair.moonfruit.com" TARGET=_blank>http://virtualpremiair.moonfruit.com [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] [ 23-04-2001: Endret av: Morten Jensen ]

• 0 svar
    • 394 visninger
  15. Started by Eivind Tollerød Fosse,

Oppfølgings spørsmål til et tidligere innlegg... Noen som kjenner kallesignalet til noen av disse HF frekvensene? 4669 kHz 4675 kHz 17946 kHz 5598 kHz 5616 kHz 6533 kHz 5649 kHz 6603 kHz 8825 kHz 8864 kHz 8891 kHz 10096 kHz 11279 kHz 13291 kHz 13306 kHz 17907 kHz 8879 kHz 8906 kHz 11309 kHz 11336 kHz 5680 kHz 3016 kHz Er det noen jeg har glemt? Noen som er feil? Bør jeg bruke USB eller LSB for å lytte på dem? Ha en god dag? Eivind

• 2 svar
    • 519 visninger
  16. Started by Dag Tore Jensen,

Er det noen her som veit hvordan elevene ved NAC klarer å skrape sammen nok penger til studiet? Det er jo snakk om 800.000 norske blanke kroner... Har dem rike (og snille) foreldre som stiller opp?? Jeg søkte, og ble "innkalt" til opptaksprøven, men måtte si alt i fra meg pga av pengemangel. Oppskrifter på penger mottas med takk!! Var det forresten noen som så Påskenøtter for et par dager siden? Roald Øien var med i en Braathens-simulator!! Og til slutt "stakk" han av med hele simulatoren! Stili'!! Dag [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

17. Started by Jan Ove Govasli,

Finner ikke Mesnali i databasen til navdash, er det noen som har en oppdatert nav fil ?

18. Started by Vegard Nilsen,

HEI ALLE SAMMEN! Nå har jeg endelig skaffet meg plass i arbeidsuka [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Skal jobbe på Skien lufthavn Geiteryggen for "Teddy Air AS". Skal overnatte i hangaren i 5 dager mens arbeidsuka pågår. Det gleder jeg meg veldig til! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Sorry Kenneth, kom ikke på Torp [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Prøvde, men det ble for langt [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Hilsen:

19. Started by Mathias Ganss,

Hey! Ja, da er gutten med callsignet ACCNOR 6 tilbake. Dennegangen med et flyin som holdes i vår vakreste del av landet; Nord-Norge. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Det har fått det enkle navnet Northern Norway Flyin! Jeg vet jeg ikke har fått oppdatert Event siden så mye i det siste, men jeg har en unskyldning [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] Siden jeg nå går siste året på Ungdomsskolen må jeg prøve å få tak i noen gode karakterer og derfor har jeg også jobbet hardt med diverse Osloprøver og examener som kommer osv, men om 1 mnd er det over og da kjem eg sterkt tebasjat!! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Jaj…

20. Started by mwalther,

Hei, Jeg leser Scanorama (SAS inflight mag) månedlig, og så for en stund siden at de hadde gått ned fra 14 til 13 b767 maskiner. Tenkte ikke så mye mer på det... men i april utgaven (muligens i mars også?) så står det nå 12. Jeg er klar over de fases ut, men a340 maskinen er vel ikke satt inn ennå... så hva er det egentglig skjer? Jeg kan ikke se at rutetilbudet til sas (767 rutene) har blitt kuttet så veldig ned i det siste heller. markus

21. Started by Karl R Pettersen,

Hei Satt å leste i en (non-fatal) havarirapport som du kan finner http://www.ntsb.gov/ntsb/brief2.asp?ev_id=20001208X05197&ntsbno=SEA96FA039&akey=1" TARGET=_blank>her. Der står det følgende: A minute amount of a grayish-black material was found on the switch contacts and inside the switch housing. A chemical analysis of a sample of the material was performed (report attached). Results were inconclusive; however, it was determined that the material was not nicotine. Trodde forbuded om røyking i (små) fly var pga brannfare. Hvis en er så heldig å eie ett fly selv, gjelder dette forbuded da? Jada, jeg røyker - neida, kommer ikke til å kjøpe fly [image]images…

22. Started by PC Reithe,

Hej! Tänkte höra om någon vet bra ställen på CPH där man kan bra foton. (Terminal och utanför staketet) Klarar man sig med en 135mmm lins? Hilsen

23. Started by Frank Ånstad,

Til orientering, folkens: Det kommer et program på TV om fly. Programmet har tittel "Fremtidens fly", hvor man, bl.a. får se fra Boeingfabrikken. Dag: Mandag 23.04 Tid: Kl.22:45 - 23:35 Kanal: Sverige TV4. Hilsen Frank.

24. Started by Marius K,

Hey, lurte bare på om noen her fikk en av de T-skjortene?? Ha en ellers strålende helg!!

25. Started by Kenneth Johansen,

Hei vet dere om noen lette hjemmesideprogram,som er gratis?Jeg har tenkt å lage ei egen flysimulator side. Hilsen Kenneth

26. Started by Kai Arve Melle,

Hei! Er det noen som vet om en god 737-modell til fs98?

27. Started by Tor Harald Tessem,

Heia, Jeg er en av de som bruker veldig mye mac grunnet at jeg jobber med det. Men problemet her er at jeg får lasta ned filene men de heter feks. download.cgi eller go1.cgi feks. Og det er filer jeg verken kan opne på en pc eller macen. Tenkte jeg skulle si i fra vis det er andre som bruker mac. Selv om jeg tror jeg er den eneste her heheh [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

28. Started by Rune Lindquist,

Hallo ! Jeg vil anbefale alle som liker Små fly, seilfly, helikopere og hang glidere å ta en tur innom http://www.hangsim.com/mf/"'>http://www.hangsim.com/mf/" TARGET=_blank>http://www.hangsim.com/mf/ De har nå oppgradert til versjon 2 , noe som er en stor forbedring. Hilsen Rune [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

29. Started by Frederik Knoblauch,

Når man tenker seg om så er det vel fantastisk mye som mangler på FS! Skulle gjerne sett mer til en del meget relevante ting som FMC. Hvor i alle dage har de gjort av den [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] De brude vel kanskje ha lagt opp til flere "systemer"/Gauges i flyene da.. før de tenkte på no så fancy som røyk fra hjulene når du lander, noe du i tillegg ikke ser når du har blikket festet på rullebanen [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] Er det noe jeg ønsker meg så er det en hel masse med knapper man må trykke på før man i det hele tatt kan komme seg opp i luften! Det er noe jeg virkelig sitte å savner nå! Det ER ikke bare å s…

• 21 svar
    • 3,1k visninger
  30. Started by Helge Bø,

Årsaken skal være at en annen klient på samme server har fått en vodsom økning i trafikken. Nextra jobber med saken, og jeg fikk akkurat nå melding om at de er nær en løsning.

• 2 svar
    • 421 visninger