Kaffekroken
Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Her finnes det også en del utenomsnakk som ikke nødvendigvis er fly eller flysimulator relatert.
25 265 emner i kategorien
-
Noen som har bilder av den Cessna 208 som brukes av HJK til hopptrening på Rena? Har vært på besøk i Rena leir i to uker og har sett at den var mye på vingene med årets kull av fallskjermjeger.
-
- 1 svar
- 661 visninger
-
-
I dag er Gardermoen stedet..! Warbirds of Norway arrangerer fly-in ved Flysamlingen, Gardermoen i dag søndag (11/9). Vi kommer til Gardermoen i samlet flokk en gang mellom 11 og 12 og flyene blir stående i bakgården ved museet frem til ca. kl.1500. Kom og nyt det supre høstværet blant gamle flymaskiner..!
-
- 0 svar
- 591 visninger
-
-
Les mer her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=289788
-
- 1 svar
- 692 visninger
-
-
De slår til igjen med ny paint: Sjekk de nyeste bildene her. Synes denne er svært pen.
-
- 1 svar
- 525 visninger
-
-
Sitat fra denne artikkelen: Dette gjelder altså Helios ulykken i nærheten av Athen. Hvor i all verden får de slikt vås fra? Enhver |diot som har fulgt med bare litt i alt det som har vært skrevet om denne hendelsen vet da vel at flyet ikke sirklet i påvente av landingstillatelse. Er det fullstending slutt på enhver form for kvalitetssikring av det som skrives i aviser?
-
- 19 svar
- 3,3k visninger
-
-
Om noen skulle ha interesse av å komme å fly simmen, har jeg oppdatert en del på den. Har oppdatert bildene på websiden for de som måtte ha interesse av detaljer. Nytt pedalsett lik real på F14. Ny throttlekvadrant / flaps / speedbrake lik real. Ekstra hydralikksystemer slik at man føler alle bevegelser G-krefter når man flyr. Nye lydsystemer / vibrasjons-systemer mer lik virkeligheten. mvh. Rune Karlsen http://flysimulator.net/
-
- 16 svar
- 2,2k visninger
-
-
-
Er det noen som vet når SAS museumet og Forsvarets museum er åpne? Hvor ligger de i forhold til Terminalen. Deter snakk om en lørdagstur. mvh. Kjell
-
- 10 svar
- 867 visninger
-
-
En Su-33 ligger på havets bunn etter misslykket hangarskiplanding i går. Headliner på alle større aviser i dag.
-
- 15 svar
- 1,6k visninger
-
-
En litt skjelden fugl i disse trakter var innom Bodø på en lynvisit. http://www.airliners.net/open.file?id=87...4&tbl=type2
-
- 2 svar
- 1,1k visninger
-
-
-
Hei alle.... Jeg har en jobbekompis som flyver >Micro-fly<. [image]http://www.home.no/lassehen/micro.jpg[/image] Lurer på om der findes nogen man kan legge inn på F9..! Ville bli kæmpe glad, hvis nogen kunne legge en link.. Må godt være til F-2002 eller F-2004 (F9) På forhånd mange takk.
-
- 3 svar
- 786 visninger
-
-
Hei alle sammen..... Er der nogen der kan hjælpe meg med at finde landings-stripen i Spydeberg. Min Jobbekompis, er ute i kveld og ta et par timer i micro-fly. Ville bare lige se, hvor det var han øvede...! OK .! At det er ca. 4 mil syd for Kjeller er jeg klar over, men finder ikke "stripen" Vil bli lykkelig av en koridinal, eller en beskrivelse over hvor den er... Fortsat go kveld.
-
- 4 svar
- 1k visninger
-
-
Hei Folkens nå er det kommet opp en Online Fly Radio I Nordnorge får inn Tromsø , Andøya , Bardufoss , Evenes og Bodø Linken er : http://82.164.188.191:8000/ husk og trykk Listen for og hør og at dere har Winamp installert in på Pc'n deres LYKKE TILL !!!
-
Ser at det nå er mulig å sende inn bilder fra Bergen Air Show for publisering på www.bergenairshow.no Jeg har sett utrolig mange nydelige og spesielle bilder på screenshotforumet her, så nå er det fritt frem for dem som ønsker å få publisert på sidene til Bergen Air show også (gjerne med kommentarer )
-
- 0 svar
- 544 visninger
-
-
-
Les her! Ikke ofte man ser en hercules der, faktisk aldri. Synd jeg er i Spania, ellers skulle jeg dratt og tatt bilder, kan ikke noen fra Brønnøy området dra? Mvh Alex.
-
- 10 svar
- 1,9k visninger
-
-
Til sammen 13 norske og utenlandske helikoptre deltar under redningsøvelsen Barents Rescue, som startet for alvor mandag morgen. Les mer om øvelsen å se de flotte bildene på www.dsb.no
-
Et indonesisk fly med over hundre personer om bord har styrtet i et befolket område på øya Sumatra. Det var kaotiske tilstander på krasjstedet, redningsarbeidere opplevde problemer med å komme til i flykroppen på grunn av sterk varme fra brannen flyet startet. Det skal ha vært minst 117 personer ombord flyet da det styrtet like utenfor Medan på Sumatra, opplyser Indonesias transportminister ifølge nyhetsbyrået AP. På flyplassen i Jakarta ventet flere titalls pårørende på nyheter fra flyselskapet, flere av dem brast ut i gråt da det ble klart hva som hadde skjedd. Nyhetsbyrået melder at alle om bord på flyet omkom i styrten. En av de omkomne var guvernøren…
-
- 16 svar
- 2,2k visninger
-
-
Heisann En trist melding er kommet fra Ricard Stefan. Han har ikke lenger mulighet til å gi oss navdata lenger. Les mer her: http://forum.navdata.at/viewtopic.php?t=56 Fred
-
- 4 svar
- 839 visninger
-
-
til forhold til flysikkerhet. Kom over en ganske så intr. Artikkel
-
- 1 svar
- 636 visninger
-
-
Kom over denne. Er scanna inn en artikkel om FS10 fra et østerriksk flysimblad. Vet ikke hvor ekte det er, men, hei, siden jeg bor i Østerrike kan jeg jo ta en titt i bladet neste gang jeg kommer over det. Våt rullebane. Refleksjoner i vannet.... Mmmmmmmm.
-
- 27 svar
- 4,7k visninger
-
-
-
Har lest for lenge siden at Norwegian sine 300 maskiner er kjøpt inn med noen av kraftigste motorer en 737-300 kan få ( dvs, de ønsker de flyene med "sterkeste" motorer i flåten sin) . Dette pga mindre slitasje og bedre driftsikkerhet ,etter som maskinene da normalt kan kjøres med mindre kraft. Noen som vet om 737-300 til Norwegian har noen av kraftigeste motorene en 300 maskin kan få ?
-
- 11 svar
- 2,1k visninger
-
-
Vad kan man hitta på att göra på Gardemoen i 5timmar, jag kommer att mellanlanda där i oktober på väg till Malaga.
-
Folkebladet.no: Døden for NAC Er det noen som har et innblikk/innspill eller noe å si angående denne saken? Hva tror dere om NAC's framtid oppe i nord?
-
- 6 svar
- 1,4k visninger
-
-
Hi Ca. klokken 1930 passerte et STORT fly over hvor jeg bor (Sorø Danmark). Flyet hadde kurs mot AAL og fløy meget højt. Jeg tror denne maskin er på vei til enten SOLA eller FLESLAND når den kom i denne korridor.Flyet vil da være fremme ca 2030 i Norge. Noen som har peiling på hva det kan være. Tror at flyet hadde 4 motorer. Mvh Ivar Rasmussen WhiteStar-1116
-
- 2 svar
- 698 visninger
-
-
Finnes der ingen repaint til default versjon av disse flyene Finnes der ingen som bruker disse i Norge ??? Del Deres smarte meninger her
-
- 4 svar
- 791 visninger
-
-
Ble sittende å se Cast Away på Nrk1 med dama i går kveld og kom til å lure på hva slags maskiner det er man ser på flyplassen der? Altså, da han har kommet tilbake fra øya og er på denne mottakelsen, så ser man bilder av hele flåten. Lurte på om dette var MD11 eller DC10? Dersom noen har fått det med seg da =)
-
- 9 svar
- 1,1k visninger
-