Gå til innhold

Kaffekroken

Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Her finnes det også en del utenomsnakk som ikke nødvendigvis er fly eller flysimulator relatert. 

1. Tenkte jeg kunne starte en liten stafett! Navigasjonsfyrene (NDB og VOR) er spredd utover det ganske land. Vi flyr over dem i sim'en, men de færreste har sett dem i virkeligheten , der de står hele året rundt et eller annet sted. Det å ha et mål for turen (bil, sykkel, ?) er ofte en grunn til å komme seg ut, og posisjonen til disse fyrene er jo ikke hemmelig. Så her starter jeg, og håper at noen kan ta bilde av SIG, DRA, MES, SVA, TRD, etc! Mine er håpløst dårlig kvalitet - fra mobiltelefon, men samma det! Her kommer BGU NDB, som ligger et stykke fra riksvei 22 mellom Fetsund og Trøgstad, på østsiden av Øyern: Så er det SLB NDB, som ligger rett ved vei…

2. Started by Andreas F. Tollefsen,

Hei. Noen som kan skaffe dagens flightplan for TG955?

• 7 svar
    • 2,5k visninger
  3. Started by Lars-Petter Meyer Bedin,

ooops :grin: www.airliners.net

4. Resultater fra ASPEN SPEED TRIAL 2010: Klasse GT30, V-bunnsbåt med 30 Hk lavutslippsmotor: Marius Fredriksen, Oslo: 90,84 km/t (49,05 Knop) Ny Verdensrekord (Gml. 88,04 km/t) Klasse T-400, V-bunnsbåt med inntil 400 ccm motor: Torstein Skaali, Flosta: 105,63 km/t (57,04 Knop) Ny Verdensrekord (Gml. 99,30 km/t) Klasse GT60, V.bunnsbåt med 60 Hk lavutslippsmotor: Jan Trygve Braaten, Songe: 111,59 km/t (60,25 Knop) Ny Verdensrekord, ingen tidligere notering pga ny klasse Klasse SL60; katamaran med 60 Hk lavutslippsmotor: Tobias Munthe-Kaas, Oslo: 110,16 km/t (59,48 Knop) Ny Verdensrekord, ingen tidligere notering pga ny…

5. Started by Roger Skjæveland,

Hei jeg kom hjem fra las palmas igår kveld å klare selvfølgelig å gleme videokameraet under setet mitt på flyet når jeg skulle gå av. På hittegodsen på sola sier di at di ikke har fått inn noe kamera. Hvordan kan jeg spore flyet videre om di finner det på neste flyplass? Flighten var DK6636 Thomas Cook

6. hei ser lit på dene tråden men jeg lurer på hvor man får tak i såne fly f18 man bygger de selv ? www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=425524 men osen skifte papir størelse Scala 166% på PDF for flyene veit du osen man gjør dette?

7. Started by Sivert Indergaard,

VG Nett

8. Started by tomkrist,

Fant denne kjekke videoen, og ble fasinert av musikken. Noen som vet hvem som spiller? Fsx ecza

9. Started by K L,

Skattelistene kommer i morgen, hva mener dere, er jeg alene om å mene at dette er ikke noe for min nabo å kikke på? Jeg regner mine skatteopplysninger som konfidensielle, og til bruk for riktig instans, nemmelig myndighetene.

10. Started by Jonas L. Olsen,

Vet noen hvor man kan skaffe data på forbruk av drivstoff for Norwegian og SAS? Merk at jeg spør om forbruk, IKKE kostnader. Kostnadene er lett tilgjengelig i kvartalsrapporter mens forbruk som regel er oppgitt i årsrapportene, men da ikke brutt opp i kvartal. Jeg trenger tall for 2003 - Q2 2010 for begge selskap. Takk for all hjelp!

11. Started by Magnus Wennevold,

Krokodille i fly.

12. Started by Aslak Iversen,

http://www.dagbladet.no/2010/10/21/nyheter/flyplass/innenriks/flysikkerhet/securitas/13946204/ En farse hele systemet.

• 6 svar
    • 1,5k visninger
  13. Started by Haagen Tangen Eriksen,

flere som sliter med å komme inn på AIP ENR?

14. Gjest Eivind Oterhals
    Started by Gjest Eivind Oterhals,

God kveld! Ja, nå søker WF cabin crew: http://www.wideroe.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=230&I=6239

• 0 svar
    • 733 visninger
  15. Da jeg har fått forespørsler på websiden min fra dere her på fra forumet, kan jeg nå tilby pakkeløsninger på simulatorkjøring. sjekk her http://www.straumenkro.no/eventpakke.htm mvh Rune Karlsen

16. Started by Gunnar Seljeseth,

Måtte le litt da jeg kom over denne: http://www.aftenposten.no/bil/article3862189.ece Listen over de 10 verste, i tur og orden; 1 BMW 2 Budbiler 3 Audi 4 Ford 5 Land Rover 6 Lastebil 7 Vauxhall (Opel. Eller om du drar "down under"; Holden) 8 Range Rover 9 Volkswagen 10 Mercedes ... kort fortalt; kjører du Tyske biler er du mest sansynlig en sinnatagg... :grin:

• 21 svar
    • 359 visninger
  17. Started by Einar Kristiansen,

Observerte denne skjeldne fugelen over sørnorge nå i kveld. Sheiker på tur mon tro? :grin: Bilde av P4-MIS

18. Started by per berge,

Har skjønt att det finnes flere musack særinger som undertegnede her så da er det kansje fler som ska på Dimmu på mandan?

• 13 svar
    • 292 visninger
  19. Started by Jack J Jackson,

Ser på noen forum forskjellige svar på når man MÅ slå på/av taksilys og landningslys. Kan noen gi meg ett korrekt svar? Jack

20. Started by Christian Zhang,

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10041674

21. Started by Kenneth Rønning,

Er vel på høy tid at Politiet må få gå bevæpnet uten å måtte søke hver gang en situasjon oppstår? Jeg er iallefall positiv til dette, og kan ikke si jeg ser noe som taler i mot at de skal få ha våpen i bilene sine til enhver tid. En annen ting er at dette vil føre til mer respekt ovenfor Politiet fra folks side, og akkurat det er vel på tide? For min del burde også Politiet her i landet blitt strengere, slik jeg har opplevd de er de rett og slett dumsnille. http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1541391.ece

22. Started by Emil Topstad,

Hei! Tenkte meg en tur inn til OSL i morgen. Må nestn spotte litt nå, snart hele 2 uker siden jeg var der sist! :grin: Men så lurte jeg på om flyet med den sveitsiske presidenten skulle reise i morgen. Og eventuelt når det reiser? Om noen vet det, takker jeg for svar. Og jeg ønsker alle en god kveld videre!

23. Started by Emil Topstad,

Gratulerer så mye med dagen i dag, mr Egenes!

24. Started by Kjell Dahle,

14.oktober var det 100 år siden den første flyging fant sted i Norge, i følge Stavanger Aftenblad. Den svenske baron Carl Cederstrøm fløy over Oslo i en Bleriot monoplan fra Etterstadsletta til Hovedøya og tilbake. Carl Cederstrøm

25. Started by Jarle Pedersen,

Gratulerer så mye med dagen, håper du feirer med måte over there

• 16 svar
    • 163 visninger
  26. Started by Andreas R.Pettersen,

Chinook Pilot takes a headshot, then flies the thing home..... This guy is the definition of a Hero. The Chinook took multiple hits severing a hydraulic line and raking the fuselage and windscreens with rounds. The Sun reporter does well to keep his composure during the report, faced with the very real possibility of a crash and death.

27. Started by Stian Czybulla,

http://www.aftenbladet.no/lokalt/jaeren/1276251/Helikopter_noedlandet.html

28. Started by Simon Ingebrigtsen,

Heisann! Prøvde å finne AIP-charts for Hellas (da spesielt STAR/ILS-charts) på google, tenkte da spesielt på flyplassen LGSA (Chania Airport, Ioannis Daskalogiannis Intl.). Noen som har dette liggende eller som vet hvor det finnes? - Simon Ingebrigtsen.

29. Started by Emil Topstad,

Hei! Bare lurer på hva som er fordelen med å sjekke inn på nettet hjemme, før man drar til flyplassen. Da man må jo bort å få en bagasje - tag likevel.. Så hva er egentlig forskjellen, man må jo uansett bort til automaten og skrive ut tag.

30. Started by Kenneth Rønning,

Hei! Vet dette kanskje ikke er plassen å ta opp dette, men er det noen som vet hvordan man ordner handsfree i bil? Mic og høytaller ligger klar, jeg trenger bare den greia jeg skal koble opp tlf mot. Finnes det noen slikt? Eventuelt hva er pris på?