Gå til innhold

Kaffekroken

Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Her finnes det også en del utenomsnakk som ikke nødvendigvis er fly eller flysimulator relatert. 

1. Started by Geir G,

Heisann! En stund siden sist nå, men Hypoxia Film er nå ute med en ny seilflyfilm. Siden forrige film var mye fokusert på det direkte adrenalinfremkallende ved seilflyging tar denne filmen en litt mer nasjonalromantisk vinkling. Alle vinterklippene er fra Voss, der vi virkelig fikk prøvd oss i vinterforhold. Ising, snø og bølgeflyging. Klippene viser også flyging over Sognefjorden og over Jostedalsbreen. Fantastisk natur. [size:14pt] [/size] Anbefaler å se i 1080 HD. Evt. kan du se den her: [video:youtube]PANrh1oau64 Håper på kommentarer og konstruktiv kritikk. Resten av videoene kan dere se her .

• 9 svar
    • 2,1k visninger
  2. Started by Sindre Holberg,

Salg av boken; Norske Flyselskaper Jeg har det siste halvåret, som kanskje noen vet, skrevet en liten flybok på fritden. Arbeidet er nå endelig ferdigstilt og kvalitetssikret, og det er med stor glede jeg kan legge ut denne for salg. Boka er ikke så veldig stor. Den er på rundt 40 sider, og det er mye bildemateriale. Både historisk og aktuelt. Når jeg skrev denne boka, var det kanskje ikke akkurat dere med 15'000 innlegg her på forumet jeg tenkte på. Det er nok heller en bok som er myntet på de som har et lite snev av fly-interesse som vil vite litt mer om de norske flyselskapene. Boken tar for seg SAS, Widerøe, Norwegian, Helitrans og Lufttransport. Stoffet…

3. Started by Mads Hjemmen,

Hei! Sitter nå og lurer på om jeg skal prøve å kvitte meg med ipaden for anskaffelse av galaxy tab. Grunnen: jeg har android telefon, jeg vil ha Flash og jeg blir gæærn av å måtte legge inn iTunes på nytt hver gang pcen blir formatert (sikkert en enkel måte, men jeg har ikke funnet ut noe om det hvertfall) :grin: Hvertfall... Tenkte å høre med folk her hva dere ville gått for om dere skulle brent av et par - 3 tusen laken. iPad eller Galaxy tab og hvorfor?

4. Started by Gunnar Seljeseth,

Datatrøbbel setter Europas mest punktlige flyselskap på bakken.... http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article4007856.ece

• 2 svar
    • 975 visninger
  5. Started by Emil Topstad,

http://www.airliners.net/photo/Germanwings/Airbus-A319-132/1855902/L/ Legger dere merke til at denne Airbus 319 som er avbildet har 8 utganger? Vanligvis pleier jo en A319 å komme med 6 utganger. Hva er grunnen?

6. Ruta mellom Molde og Trondheim går svært godt. Nå utvides den til 4 daglige rundturer mandager til torsdager. http://www.molde-airport.com/index.php?xnewsaction=fullnews&newsarch=012011&newsid=4

• 2 svar
    • 876 visninger
  7. Started by Marius Kaniewski,

Alle i alderen 13 til 25 år inviteres til spottermiddag 11 februar på Friday's Aker Brygge. Vi reserverer bord vis fler enn 10 stk melder seg på innen 1. Februar. Mer om arrangementet finnes her : http://www.facebook.com/event.php?eid=178234445547656&num_event_invites=0#!/event.php?eid=178234445547656 Mvh Marius Kaniewski.

8. Started by Jack J Jackson,

http://www.tweakguides.com/Graphics_5.html JJJ

9. Started by SB,

Da har det altså vært en eksplosjon på Domodedovo. Russiske myndigheter har bekreftet at det dreier seg om en terroraksjon. Tragisk hendelse! Trykk her

• 16 svar
    • 2,9k visninger
  10. Started by Geir G,

Heisann! Vet ikke om dette bildet er vist her før, men for de som er glad i Airbus 380 kan det kanskje være intressant å ta seg en kikk. Et 360 graders panoramabilde i cockpit. Titta her Ha en fin kveld!

11. Started by Inge Jenstad,

Kan man legge inn bilder i Flightsim.No via DropBox?

12. Slenger ut en liten teaser til filmprosjektet jeg har gående. Filmen er fra Fjellflygingskurs i British Columbia som alle Luftforsvarets nyutdannede helikopterflygere må gjennom for tiden. Kurset tar for seg flyging i fjellområder og i store høyder med vekt på meterologi, performance og valg av landingsområder i fjellet. All flyging foregår i Bell JetRanger eller EC-120. Vi er heldige og får fly sistnevnte Snurr trailer! [video:youtube] Ps: Filmen er snekret sammen i windows movie maker i påvente av bedre software.

13. Started by Erik Karlsen,

I dag kl 20:30 på viasat 4 begynner ny sesong av Ice Road Truckers (Ice Road Truckers) Amerikansk realityserie. Dokumentarserie om den risikofylte hverdagen til lastebilsjåførene som leverer forsyninger til minene nord i Canada. For å komme dit, må de kjøre langs en 500 kilometer lang vei over frosne sjøer. Gjengen er tilbake i Alaska, og kjører de største lastene gjennom det vanskeligste terrenget de har kjørt i. Den regjerende mesteren Jack Jesse prøver å forsvare tittelen sin, Lisa Kelly prøver å bevise at hun har det som trengs i dette mannsdominerte yrket og nykomlingen Ray Veilleux skal ut på isen for første gang.

14. Started by Kent-Ruben Johansen,

Varden.no Dette er jo helt knall!!! Ikke helt samme tilbud, men mye bedre enn ingenting!

15. Started by Geir Teigo,

Fred Solli ordnet med oppsett til en sketsj i RR. Se på NRK nettTV: http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/247093/

16. Started by andreas nærbø,

Hahah den må ses

17. Started by Sivert Indergaard,

Finnes det en radio app til iPhone? Som tar inn; Radio Norge, Energy og The Voice bl.a. ? Payware or not :crazy: Takk

18. Started by Aslak Iversen,

For gamle HL fans Kult!

19. Var ute på modelflystripa på Mosterøy i helgen og fikk tatt disse snuttene. Håper dere liker dem! :grin: [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NOoKa47VFcY

20. Started by Erik Karlsen,

Skriv ditt navn, og "liker å" i gåsetegn i søkefeltet til Google "Hanne liker å". De første sitatene Google hoster opp, fører du opp under her.

21. Started by Andreas R.Pettersen,

Se Kalle Rovanperä gi full gass på snødekte veier.

22. Started by Geir Teigo,

Noen som har prøvd å fly FSX med racing wheel? Hvordan oppfører rattet seg når dere flyr via autopilot? Har jo bare en akse, altså ailerons, på et slikt ratt, men for det jeg tenker på trengs det ikke mer La oss si at du flyr en 737 på autopilot og endrer heading på MCP... svinger rattet da?.. Uten at man tar i rattet? Hvis noen av dere sitter med et ratt i skapet, kan dere være så snille å gjøre denne testen for meg?

23. Gjest Erik Olsen Bru
    Started by Gjest Erik Olsen Bru,

Er det noen her på forumet som spiller Tribalwars? :confused:

• 8 svar
    • 153 visninger
  24. Started by Steinar Grindstein,

Endelig er det offisielt at EK starter flygninger til CPH - oppstart blir 1. august 2011. Schedule: EK151 DEP DXB 0830 ARR CPH 1310 EK152 DEP CPH 1455 ARR DXB 2315 Flytype er Airbus A330-200 i 3clas config.

25. Gjest Eivind Oterhals
    Started by Gjest Eivind Oterhals,

Da er det Boeings tur til å få en stor-orde. Totalt 200 stk B737 og B777 bestilt fra Kinas regjering. http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=1587

26. Started by Christian Paulsen,

Sikkert noen som så første episode, men vil bare tipse om en litt spesiell serie som har startet på Discovery, for dem som måtte være interessert. Det handler om Nick Popovich og hans firma som har spesialisert seg på å rett og slett stjele tilbake fly (alt fra business-jet til Boeing 747), fra selskaper/privatpersoner som ikke har overholdt betalingsfrister for sine fly. Selvsagt mye spaning og etterforskning for å finne flyene, tips fra spottere osv, og deretter finne ut av hvorvidt de er flyvedyktige nok til å hentes, eventuelt fikse dem, for til slutt å (forhåpentligvis uten å treffe eieren) fly avgårde med dem. Står en artikkel om denne Nick Popovich som ble…

27. Started by Tor-H Bergseng,

Tittelen sier vel nok! Alaska! Filmen er laget av enpilot i Bering Air, som holder til i Nome, Alaska. [video:youtube]

28. [font:Arial Black][size:14pt] Flying Wild Alaska [/size][/font] "Meet the unconventional family that rules Alaska's most dangerous skies in the new 10-part series FLYING WILD ALASKA, premiering on Discovery Channel Fridays at 9 PM E/P, beginning January 14, 2011. Operating their family-run airline, Era Alaska, the Tweto family battles unforgiving Alaska weather and terrain to transport life's necessities to one of the most remote and extreme regions of America"

29. Started by Anders Henriksen,

http://e24.no/boers-og-finans/article3996195.ece "Styret i Avinor, som eier Oslo Lufthavn, Gardermoen, vedtok i dag å bygge ut flyplassen. Utbyggingen, som skal være ferdig til 2017, er estimert til å koste 12,5 milliarder kroner. - Hvis trafikken øker som prognosene viser, vil det bli veldig trangt de siste årene før det står ferdig. Så vi ville helst hatt det ferdig før, sier Avinors konserndirektør Petter Johannessen til E24. Planen er å bygge en ny pir som skal stå vertikalt, i nord-sør-retning, på det nåværende terminalbygget. Både utenriks- og innenrikspassasjerer skal bruke utstikkeren, som får 17 nye flyoppstillingsplasser. I tillegg blir ankoms…