Gå til innhold

Kaffekroken

Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Her finnes det også en del utenomsnakk som ikke nødvendigvis er fly eller flysimulator relatert. 

1. Started by Tom Knudsen,

Det er en glede å kunne si at min FPS Enhancement Package er inkludert på månedens CD og nevnt i selve bladet.

2. **** Bilder / mer info fra naboforum ..... http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=80117'>http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=80117 **** [video:youtube] [video:youtube] **** Bilder / mer info fra naboforum ..... http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=80117 ****

3. Started by Fred Solli,

Bigger is better [video:youtube]

4. Started by Reidar Fredrik Frydenlund,

Noen som vet hvorfor www.wap.ippc.no ikke funker? Kommer bare på IPPC sin forside! Wap.ippc.no er så praktisk når du skal ha METAR for en flyplass!

5. Started by Espen Sæther,

Halloen. sitter akkurat nå å ser ut av stuvinduet på et selskap ivertfall ikke jeg kjenner igjen. gikk innom avinor sine sider å der står det ingen ting om dette flyselskapet. kanskje noen av dere andre vet hvor en skal lete? hvilket selskap å destinasjon de har?

6. Started by Einar Kristiansen,

En SAS-maskinen fra Bodø måtte snu, da det ble oppdaget sprekk i et av lagene i et vindu på siden av cockpit. an.no

7. Snau rullebane i Molde? Ingen problemer Røkke vil gjerne bygge på 400 meter slik at firmaets privat jet kan lande der. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10022029

8. Started by Tom Knudsen,

Kult program om jagerfly

9. Started by Rune Gilberg Jensen,

Leste nettopp at SAS skal fly to turer Narita - Lakselv - København. Har foreløpig funnet følgende flight: •SK984/02JUL11 NRT-LKL 340 på Lakselv blir vel frekt

10. Started by Frode Skibrek,

Noen i Trondheim som har førerkort kl B, og har tid og anledning til 2 -3 turer med øvelseskjøring spredd utover fra nå og frem til 7 Mars? Du må ha hatt lappen i minst 5 år SAMMENHENGENDE, være over 25 år, ha bil og ha seks effektive timer å avse spredd litt utover frem til 7 Mars. Voksne mennesker søkes. OBS !!! Det er KUN Autoriserte kjøreskoler som har lov til å drive kjøreopplæring mot vederlag. Ta kontakt via fro-ski@online.no eller 980-54-470 snarest hvis du kan. PS: Man bruker jo de nettverk man har

11. Gjest Aleksander Milde
    Started by Gjest Aleksander Milde,

Kom en sak på VG nettopp om at det var et småfly som hadde styrtet i vannet utenfor Daytona Beach. Ifølge flyskolen så skal det ha vært en eller to norske studenter i flyet, men ingenting er bekreftet enda. Flytypen skal være Cessna 172. Dette her er jo veldig trist, også med tanke på at det sannsynligvis(uten å være sikker) er nordmenn som er innvolvert i styrten. Ser ut som styrten har vært veldig hard. Vrakdeler som hodestøtte, hodetelefoner og hjul har blitt funnet i vannet. Flyet skal også ha vært i flammer da det traff vannet, visstnok. Link til VG Link til Dagbladet TV2

12. Started by Øyvind Haldorsen,

[color:#FF0000]Les hele posten før dere klikker på linken, ellers blir dere (kanskje) skuffet![/color] Jeg fant en link til en dokumentar som heter The Art of Flight, men jeg ble [color:#FF0000]grundig lurt[/color] av tittelen! Håpet først på en dokumentar om flyvning, og ikke noe så vanvittig kjedelig (i mine øyne) som snowboard-kjøring . Men siden det faktisk vises litt heftig ordentlig flyvning der, begynte jeg å lure på om det finnes dokumentarer om flyvning slik vi definerer det, og mer spesifikt; ekstremflyvning! Ikke aerobatics, men der de mest krevende og ekstreme pilot-hverdagene settes i fokus (og gjerne med filming i samme kvalitet som i traileren ov…

13. Started by Tommy Olsson,

Hej! Nu har fotograf Lennart Möllerström fixat en VR-film från cockpit i vår DC-10 simulator på Västerås Flygmuseum. Här är länken: http://www.4pisr.se/index.php?option=com_panodisplay&id=351 Se den i fullskärmsläge. Våra övriga simulatorer finns också som VR-filmer på vår webb: www.flygmuseum.com /Tommy

14. Started by Lasse Haughom,

Hei. Til dere som er interessert i hjemmelaget cockpit har jeg nå snekra sammen en hjemmeside av Artic cockpit. Har prøvd å legge inn noen videoer der men forløbig ikke lykkes. Det mangler kommentarer til bildene men det kommer etthvert Lasse NAX 443

15. Started by jan erik Sand,

Hei Har kjøpt ultimate traffic 2 til fsx, men da jeg starter fsx kommer det opp en melding som det står at jeg trenger " smartassembly ". Hva er det ? og hvor kan jeg få tak i det ? Mvh Jan-Erik

16. Lurte på en ting. Hva syns dere om at en utviklere, av et KOMMERSIELLT produkt, får drive med reklame for sitt produkt her på forumet, til og med FØR det kommer ut på markedet? Jeg syns det er helt flott at mennesker lager produkter for hobbyen vår, men hvor drar vi grensen for "gratisreklame"? At et medlem på forumet skriver kritikk, positiv/negativ, om et kommersiellt produkt her på forumet, syns jeg er ok, det ser jeg som brukeropplysning, men når utvikleren selv puffer for sitt produkt, da syns jeg man kan stille spørsmål. Vi har opplevd hvordan en komersiell utviklera fikk 100 sider omtaler her på forumet FØR produktet ble markedsført og nå er det på vei med …

17. Started by Bjørn Petersson,

Hei! Jeg husker for noen år siden at Ernst her fra forumet linet opp med lokale og alt for et slikt LAN, etter dette ble det stille. Nå driver jeg og ser meg om etter litt lokaler til å ha et nytt FS-Lan her i byen. Men først vil jeg bare høre om interessen for noe slikt fortsatt er tilstede? Evt. noen som har noen forslag? Jeg tar selvfølgelig på meg ansvaret for å arrangere dette om mulighetene og interessen er tilstede!

18. Started by Marius Fredriksen,

ENJOY :grin: [video:youtube]sRn_CjX2ul8 Marius Fredriksen GT-30 2011 Fredriksen Boat Sport UIM WORLD SPEED RECORD HOLDER GT-30 http://www.fredriksenboatsport.com/

19. Started by tomkrist,

Om noen skulle trenge flymusikk: Tjernet beta versjon Er en mp3 link der i infoen som kan hentes ned. Bedre kvalitet enn you tube. Vet ikke om dette passer helt til flyvideoer, dere får dømme selv:) Dog en beta versjon. Skal forandre med noen detaljer, men det tar jeg senere en gang:)

20. Started by Geert Rolf,

Suppose you have access to a really cute Flight Simulator, Gardermoen is your starting point and you have two hours time: Where would you fly to and (optionally) return? (and for your choise: do you prefer FS-9 or FS-X scenery and recommend an addon??) Geert

21. Started by Alexander Lian,

Heisann. Vet at det har vært mange tråder om tattoos vs flyging. Men fant ingen tråder som ga meg svar på dette. Jeg har lyst til å bli mikroflyger men har endel tattooveringer. Høyre arm er ganske godt dekket, bryst og høyre lår også. Har også en tattoo på halsen. Kan jeg bli mikroflyger? Vil vel egentlig tro det, er jo ingen som kan nekte meg å fly privat vel? Hehe.

22. Started by Ola Haldor Voll,

Kom over denne. Veldig interessant... [video:youtube]Hv8_W2PA0rQ

23. Started by Sivert Indergaard,

God morgen! Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en eller annen billig lang (Min 50cm) antenne? (Til en Maycom AR-108) Noen som har linker til de? Takk

24. Started by Christian Zhang,

Idag kl.20-22 Norsk tid ruller de ut den nye 747-8i. http://www.boeing.newairplane.com/?gclid=CJmqoY7x-KYCFcOJDgodMShHBA Se live her http://www.newairplane.com/747/incredible/

• 23 svar
    • 4,9k visninger
  25. Var en liten impulstur på vollen idag.. uten fotobag... jeg er bra dum.. vel iallefall stor takk til de som har brøyta der ingen problem å komme opp eller ned. Jeg slapp å være alene også.. LN-ELG var ute på tur, og jeg fikk tatt en kjapp video med mobiltelefonen.

26. Ingen som fikk med seg NRK1 og FBI igår kveld med hele programmet viet fokus på de tidvis svært lange arbeidsdagerdagene og konsekvenser av dette hos flygere idag? FBI har bl.a. gjennomført en undersøkelse som viser at 400 av flygerne i Norwegian og SAS selv mener de jobber så mye at det utgjør en sikkerhetsrisiko. Et par artikler om saken: www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7495830 www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7498171 Og her er selve programmet: www.nrk.no/nett-tv/klipp/710113/

27. Gjest Emil-André Gundersen
    Started by Gjest Emil-André Gundersen,

Heisann! Jeg går nå 1 året på elektro, og det er på tide å søke linje for neste år. Men jeg er litt i tvil hva jeg vil videre, valget står mellom flyfag og automasjon. Og i den sammenheng så lurte jeg på om det er noen som har noe å fortelle om flyfag linja? Setter pris på alt av innspill. Jeg er klar over at det bare er 4 steder i Norge hvor det er flyfag, og det er bodø som frister mest. Så jeg er også interessert i hvordan det er og bo osv. Jeg er også litt skremt av tanken på å flytte for meg selv langt vekk. Er det vanskelig? mye teori? Jeg fikk 4,6 i snitt første termin, og regner med at jeg kommer til å nærme meg 5ern i snitt til sommern. Og jeg føler jeg me…

28. Andre som har filmer med flott graphics i FS .......legg ute en film her . [video:youtube]151hgDGZq70&feature=feedlik

• 4 svar
    • 1,1k visninger
  29. Started by Dag Rune Garborg,

Odd Erik Nygaard informerer om at Lennart Rimestad skal ha sagt at Fedex kommer med MD11 klokka 02:00 lokal tid i natt og stikker 12:00 lokal tid i morgen.

30. QW har nettopp postet noen bilder på facebook-siden sin. Ser ut som et lovende prosjekt.. Denne har jo flightsimmere ventet på i årevis http://www.facebook.com/pages/QualityWings-Simulations/84268889638