Kaffekroken
Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Her finnes det også en del utenomsnakk som ikke nødvendigvis er fly eller flysimulator relatert.
25 265 emner i kategorien
-
http://www.vgtv.no/#id=37621
-
- 23 svar
- 5,9k visninger
-
-
Link Her bør folk som frekventerer forumet ha gode muligheter til å innkassere en premie ;-) Håkon
-
- 3 svar
- 1,2k visninger
-
-
Igår rundt klokken 11-12 kom er STORT fly inn for landing på Gardemoen (kom inn over Bærums Verk...rett over faktisk)..Jeg klarte ikke helt å tyde..Kjørte Radar24 på iphonen, men det var ikke å finne....noen som vet?? Jeg så bare en hvit stor mage og det var stort...
-
- 3 svar
- 1,3k visninger
-
-
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10082640
-
- 9 svar
- 1,7k visninger
-
-
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10082616
-
- 4 svar
- 1,1k visninger
-
-
Hva er dine 5 mest bortkastet kjøp av FS produkt Her er mine 1. ORBX NA BLUE PASIFIC 2. FSX VECTOR EUROPE 3. PMDG MD-11 FSX 4. iFLY 737NG TIL FS9 5. MYTRAFFIC V5 FSX
-
- 37 svar
- 892 visninger
-
-
-
For de som er interessert, DCS A10C er nå endelig kommet i final versjon Link til DCS Laster ned nuh, er rapportert om store forbedringer fra Beta4, høyere FPS, bedre AI +++ Blir nok ikke mye TV denne uken
-
- 45 svar
- 10,5k visninger
-
-
hei folkens jeg har oppkjøring på bil fredag den 25 februar, jeg lurer på om dere har noen gode råd angående oppkjøringen, og kanskje på hvordan å ikke begyne å stresse
-
- 49 svar
- 744 visninger
-
-
Heihei! Vet ikke om noen husker det. Men for noen år tilbake gikk det en serie på TvNorge som het "Oslo Lufthavn". Hvor man fulgte hverdagen på Norges hvovedflyplass. Her er bla et lite klipp fra serien: [video:youtube] Er det noen som vet om denne serien er å finne på nettet en plass, eller om den er på DVD? På forhånd, takk for hjelpen!
-
- 1 svar
- 94 visninger
-
-
Vet ikke om det er rett fora, men det kom en C-17 Globemaster over taket mitt på vei til Rw17 på Flesland akkurat nå
-
- 7 svar
- 1,7k visninger
-
-
Satt og såg på NRK1 og programet "dette må eg gjøre før eg dør". Hvor en ryggskada mann fekk fly med F-16. Det synest eg var veldig utrolig og morsomt og se. Han skal ha at han ikke gjedde opp når han fekk den skaden og han fortjente den turen.
-
- 1 svar
- 745 visninger
-
-
Oppskytingen av Discovery kan følges live på VGTV. Skytes opp ca 22.55.
-
- 14 svar
- 2,8k visninger
-
-
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10022386 Kult
-
- 5 svar
- 1,2k visninger
-
-
Flypassasjerer fikk galaktisk bonus-opplevelse over Florida. TV2 nyhetene
-
- 2 svar
- 872 visninger
-
-
hei. Jeg jobber sinnsykt mye for tiden. Bedriften er midt i en flytteprosess. Jeg har en lederstilling, og blir nødt til å finne ut av alt i fra hvor binderser skal i det nye lokalet, til alvorlige personalkonflikter. Nå er jeg skikkelig sliten. Trenger noe *gode* tips til "pick me up". Hva gjør du når du er sliten? Tar imot alle forslag. Er nesten litt desperat. Andreas PS! Sykemelding eller mindre jobbing er ikke aktuelt... Alt mulig annet tas imot med takk.
-
- 10 svar
- 343 visninger
-
-
Noen som har greie på slike proxy ting? Jeg irriterer meg over at jeg ikke kan se NRK nett-tv fra utlandet. Hadde vært kjekt å fått det til. Noen som har en god løsning på det? Noen andre i utlandet som ser på Nett-TV kanskje?
-
- 4 svar
- 111 visninger
-
-
18 år og greier! Grattis!!
-
- 5 svar
- 101 visninger
-
-
Hei kjære simmere og deltagere på FLG. Jeg har lyst til og dele en meget god erfaring jeg gjorde i går etter et besøk på Kjeller nærmere sagt DC10 simmen til NSC. Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men jeg har vell snart 300 timer i store simulatorer, og har prøvd det meste fra F16 til B777, mange av disse simmene er jo rene Nitendoer og regne i forhold til en DC10. Men det arbeidet som gutta har lagt ned i denne simmen, og den gode feel på og faktisk måtte fly, med en følelse av at det er stort og tungt, var noe av det som overasket meg posetivt. Så dette var en meget god opplevelse, og jeg har dyp respekt for hva disse ildsjelene har fått til. …
-
En litt små snurt Norwegian babe her kansje :-) NRK
-
- 11 svar
- 2,7k visninger
-
-
Satt og leste igjennom loven som regulerer samband for flytrafikk og ATC, og fant det fonetiske alfabetet i §5. Herregud... § 8. Bokstavering Ved bokstavering av egennavn, tjenesteforkortelser og ord hvis stavemåte er tvilsom, skal det benyttes de ord som er gjengitt nedenfor. Bokstav Ord Fonetisk uttale A Alfa 'alfa B Bravo 'bra'vo C Charlie 'tcha'li D Delta 'delta E Echo 'eko F Foxtrot 'fåkstråt G Golf gålf H Hotel 'ho'tell I India 'indi'a J Juliett 'djuli'et K Kilo 'kilo L Lima lima M Mike maik N November 'no'vembe® O Oscar 'åska P Papa pa'pa Q Quebec 'ke'bek R Romeo 'ro'mi'o S Sierra si'e'ra T Tang…
-
- 20 svar
- 5k visninger
-
-
I dag når jeg kom fra OSL for å tilbringe mitt ene døgn i hjembyen så jeg overnevnte så parkert på MIL. Hvilket selskap er dette noen som vet?
-
- 1 svar
- 753 visninger
-
-
Hei Planerer å reise til USA, er det noen som har gjort seg erfaringer med FINN.NO sin tjeneste og er det noen selskaper på man bør styre unna (Seat24,travelilink ticket.no etc) når man bestiller? Alle tips tas i mot med takk! Mvh Rune
-
- 18 svar
- 4,6k visninger
-
-
(Bildet er copyright © BBC, og til fri bruk for bl.a. presse m.m.) Jo da, jeg HAR skrevet om denne serien før - men da gikk den kun på BBC. I mellomtiden har faktisk NRK kjøpt inn denne crazy/komedie-serien, som er en slags parodi på alle dokudrama-såpeseriene som har utspilt seg på div. flyplasser i England - særlig "Airport"-serien samt serien som fulgte EasyJet-ansatte osv. Premiere på serien er allerede i dag: NRK1: Torsdag 24. februar 2011, kl: 22:30 (til kl: 23:00, varighet altså 30 min.). Her er link til NRK sin side for serien, med smakebiter samt video-teasere m.m.: http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7517478 (Bild…
-
- 3 svar
- 1,8k visninger
-
-
Må jo dra litt på smilebåndet når jeg leser at privatpiloten til Gadaffi er Norsk og fra Drammen av alle steder. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10022161
-
- 4 svar
- 1,2k visninger
-
-
I dag bestemte jeg meg for å hacke HTC HD2en min. I den forbindelse ønsker jeg her å starte en diskusjonsblogg som tar for seg måten jeg gjør dette på. Kommer til å ta dette i segmenter utover dagen slik at alle ting og tang blir tatt med i prosessen, til slutt vil jeg poste en video på youtube som viser min HTC HD2 fult fungerbar med Android (forhåpentligvis) Legger til at jeg ikke har gjort dette før og håper min erfaring kan deles og benyttes av andre eiere av HTC HD2 Dette er første post, så følg med her.
-
- 56 svar
- 784 visninger
-
-
Hei! Driver å vurderer omlakkering av bil. Egentlig trodde jeg virkelig aldri at jeg skulle vurdere dette, men det er slik at det må gjøres om bilen fortsatt skal ha noe langvarig liv. Derfor lurer på hva prisene ligger på i Norge? Eventuelt om det er noen her inne med fagbrev og erfaring som bor rundt Trondheimsområdet? Ta kontakt på PM, hvis du vil . Tenker også på å stikke til Polen i sommer(er utrolig glad i å kjøre og når det i tillegg er snakk om bil med enestående kørekomfort er det ikke noe problem ). Men vet ikke om dette er mer "verdt" det? Og hva gjelder når det kommer til garantier? Og til slutt, jeg vet ikke av noen verksteder der nede, om noen v…
-
- 22 svar
- 361 visninger
-
-
Det er kanskje ikkje rette forumet for salgstråder innan bilverdenen, men eg håpar det går greit at eg legger ut ein link til bilen eg har for salg: Audi A5 Spre det glade budskap, evt. løp og kjøp
-
- 52 svar
- 931 visninger
-
-
[video:youtube] Her er promovideo for FLG 2011, denne vil nokk bli oppdatert etter hvert som smykkene kommer på plass. Legg spessielt merke til Viritual Red Arrows, disse gutta kan fly.....de flyr et flyshow under FLG som vil streames live..
-
Gratulerer med dagen Ivar Skaugstad, håper du for en flott dag !
-
- 20 svar
- 251 visninger
-