Kaffekroken
Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Her finnes det også en del utenomsnakk som ikke nødvendigvis er fly eller flysimulator relatert.
25 265 emner i kategorien
-
http://www.t-a.no/nyheter/article155413.ece Dette er vel samme Cirrusen som kræsjet for en tid tilbake? Men må si det er merkelig at piloten fant ut at han skulle fly med denne værmeldingen: ENRS 171650Z 19030G43KT
-
- 10 svar
- 2,5k visninger
-
-
Har fortsatt stor tro på "Flight". Dette blir bra! http://www.microsoft.com/games/flight/
-
- 7 svar
- 1,7k visninger
-
-
Hei der ute! Noen som fikk med seg Geirs fredagsgrovis i går? Altså den 18. mars? Gikk glipp av den, så om noen fikk den med seg, kan du være så snill å sende meg den på PM?
-
- 0 svar
- 103 visninger
-
-
Heisann alle FLG deltakere! Tenkte jeg skulle høre med dere om hva dere synes om en liten tanke jeg har i forbindelse med FLG. Da jeg ikke har med noen PC som kjører simulatoren spesielt bra, kunne jeg tenke meg litt avkobling innimellom øktene med shared-cockpit med Fredrik. Jeg lurer derfor på hvordan interessen er for å etablere en "mission dispatch" som på gitte tider yter service som: *Koordinasjon med ATC staben med tildeling av gate *Tildele ruter i sektorer etter pilotens ønske, f.eks domestic SAS routes eller charterflights *Random "failures" som trege passasjerer og manglende catering. *Koordinere redningsoppdrag ved virkelige ulykker og redni…
-
- 26 svar
- 4,9k visninger
-
-
Hei! Er det noen som vet om "sort code" og "bankkode" er det samme? (I forbindelse med bankoverføring til utlandet) (Har googlet litt, men blir ikke så klok)
-
- 0 svar
- 97 visninger
-
-
Noen som har kjøpt spillet? Jeg falt for fristelsen mens det ennå var pre-purchase tilbud. Fire timer før tilbudet gikk ut i går kveld kjøpte jeg Homefront og fikk med Metro2033 på kjøpet. Har igrunn ikke noe forhold til Metro2033, men man sier da ikke nei takk til å få noe på kjøpet? :whistle: Blir en lang dag på jobb, så blir det en lang kveld alene foran skjermen i stua tenker jeg..
-
- 4 svar
- 147 visninger
-
-
Sjekk linken og se på dette bilde. Må være en av tidenes blinkskludd. F18 default
-
- 1 svar
- 823 visninger
-
-
Fikk spillet idag og må si jeg er veldig fornøyd, både med SP og MP. I multiplayer er det ganske hektisk da du kan ha mange som jakter deg mens du jakter en annen. I allefall morro. Singelplayer fortsetter der AC2 slapp. Noe nytt er det jo der og av våpen og slikt, men det er en overraskelse. Har bare skrapa litt på overflaten enn så lenge men dette lover godt.
-
- 0 svar
- 52 visninger
-
-
Eksen og datteren min var på vei til Jordan med Novair NVR577 (Avgang 09:00), de måtte returnere til OSL grunnet teknisk feil. Ble fortalt at det var en "temperaturføler" som ikke fungerte i en av motorene, men har vel ikke nok grunnlag for å si at det er tilfelle. Noen som vet mer?
-
- 0 svar
- 782 visninger
-
-
Dagens tulling? :grin: Brukte laserpenn imot politihelikopteret.
-
- 15 svar
- 3,3k visninger
-
-
Ja, noen av dere flightsimmere som skal på "Sjøen for alle"? I Lillestrøm fra 18 til 27 mars. Jeg skal jobbe på Redningsselskapet sin stand og kjøre Eliasbåt Om noen skal dit, er det bare å spørre etter meg Bare hyggelig om noen vil slå av en prat
-
- 5 svar
- 218 visninger
-
-
Er det noen som spiller Battlefield Bad Company 2? Så kan dere legge meg til E.Karlsen er navnet
-
- 61 svar
- 942 visninger
-
-
Hei alle her på potalen. Jeg har nu vert en aktiv FS-Simmer siden 2002, og er blevet meget glad for FS-9. Men efter at ha prøvet FS-X av i en go stund nu, lurer jeg på følgende : Hva kreves av data kraft for at kunne køre FS-X for fuldt ? Jeg tænker her på hvilken PC jeg evnt. skal gå for ! Prisne må selvfølgelig være innen for hva jeg kan betale, som er ca. 15.000,- Kr. Vil bli meget glad for forslag. På forhånd mange takk.
-
- 2 svar
- 932 visninger
-
-
hallo Noen som vet hvilket NAX-fly som skal frakte meg til las palmas neste onsdag fra værnes? flightnr: DY9362 -Jakob
-
- 14 svar
- 3,2k visninger
-
-
Nyskjerrig nå? :grin: Vel, kort fortalt, undertegnede har planer om å delta på FLG i Mars, men pga. den lange avstanden mellom FLG og mitt bopell ser jeg meg nødt til å sette igjen PCen hjemme i Trondheim. I den forbindelse er jeg på leting etter en dyktig kaptein med ett ledig styrmannsete. Idielt sett kunne jeg tenkt meg å tilbringe FLG i høyresetet på "Maddog'en" som har shared cockpit muligheter. For å kunne gjøre noe slikt er man jo selvfølgelig avhengig av to PC'er samt to skjermer. Track IR og yoke har jeg selv. Andre løsninger kan også være en mulighet. Hvis det er noen der ute som kunne tenke seg en FAA CPL pilot med svært lang fartstid bak simulat…
-
- 19 svar
- 3,9k visninger
-
-
Nå kommer det en Boeing 747-4J6 LCF 'Dreamlifter' oppover svenskekysten, det er i alle fall noe jeg ikke har sett før. Men den skal vel muligens bare overfly?
-
- 1 svar
- 628 visninger
-
-
Hei! Skal sammen med en vennegjeng seile 2 uker i kroatia i egen seilbåt. Noe jeg ikke klarer å finne ut av, har ikke hørt med utleier enda dog, er hvordan det er med promillegrensen til sjøs der nede? Må jeg holde meg i godt i skinnet om kveldene, eller kan jeg ta meg litt og drikke? Henvender meg her så kanskje noen av dere google kløppere finner ut av noe (Jeg klarer det ihvertfall ikke! :blush: )
-
- 5 svar
- 143 visninger
-
-
-
Mer info..... http://www.jetsofbergen.no/node/1007 [video:youtube] [video:youtube]
-
- 0 svar
- 729 visninger
-
-
Lyfte från Arlanda kl13:35 idag... hinner man inte längre på 5h?
-
- 1 svar
- 866 visninger
-
-
Noen som vet om et spill der du lager og styrer et flyselskap? Tenker på et litt mer avansert enn airline manager på facebook.. Samma om det er gratis eller om det koster noe. Erik
-
- 13 svar
- 323 visninger
-
-
Jeg og noen kamerater har startet eget produksjonselskap med trykk på skikjøring. Oppdateres ukentlig! Have a look : http://www.facebook.com/pages/White-Forest-Productions/124306380960642
-
- 25 svar
- 345 visninger
-
-
En person som lyste med laser mot luftambulansen er tatt av politiet. Endelig :grin: Adressa. Men kjenner vi Norge rett blir dette bare 10.000,- i bot, 4 mnd'er betinget fengsel og klapp på skuldra med "ikke gjør dette flere ganger". Dette er jo drapsforsøk på 2 personer. :mad:
-
- 7 svar
- 1,8k visninger
-
-
Fy flate sier nå jeg http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/her-blir-flyplassen-truffet-av-tsunamien-3439749.html
-
- 5 svar
- 1,6k visninger
-
-
-
- 4 svar
- 922 visninger
-
-
Jeg har generelt dårlig erfaring med FedEx, men denne gangen kan det kanskje endre seg? Jeg har endelig gått steget ut og bestilt meg noe maskinvare i forbindelse med det jeg jobber med. Pakken sendes fra England i dag, og i følge pakkesporingen som vises foreløpig er det estimert at pakken leveres i Trondheim om 7 dager. Har FedEx noe i Trondheim, eller vil de sende det videre med Posten eller Bring fra Gardermoen? Evt. er det noen i FedEx som kan si noe om hvor lang tid det tar fra pakken ankommer Gardermoen til den videresendes? Dette er profesjonelt elektronikk i forbindelse med video og filmproduksjon, og skal så vidt jeg vet normalt ikke fortolles. Det e…
-
- 1 svar
- 109 visninger
-
-
Heisann godtfolk, Har dere mulighet til å hjelpe meg å vinne nytt bad? Det tar bare ti sekunder å stemme! På forhånd takk! http://badetditt.no/galleri.php?bad=129
-
- 26 svar
- 401 visninger
-
-
http://www.simw.com/hardware/fsc-non-motorized-throttle.html
-
- 1 svar
- 876 visninger
-
-
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/sasflyvertinne-ble-alvorlig-skadet-i-turbulens-3439084.html
-
- 1 svar
- 1k visninger
-
-
Go dagen.. Er fortiden på vinterferie på østlandet der dagene for det meste går til skigåing og slalomkjøring. Kom ned fra fjells igår og satte meg på fs.no for å se gjennom div bildetråder o.l da jeg med ett kjente eg vanvittig "flysug" etter FSX! Savner å kaste meg inn i cockpiten og fly over et flott landskap i FSX, desverre lar det seg ikke gjøre før Søndag Hvorfor jeg skriver dette vet jeg ærlig talt ikke annet enn at jeg følte for å fortelle noen dette, og hvem andre enn flysim entusiaster? Ha en fortsatt fin dag og ferie til dere som også har det! Da var det verste rettet Lorentzen
-
- 7 svar
- 226 visninger
-