Gå til innhold

Kaffekroken

Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Her finnes det også en del utenomsnakk som ikke nødvendigvis er fly eller flysimulator relatert. 

1. (Bildet er copyright © AirFrance-KLM, og til fri bruk for presse og ikke-kommersiell bruk m.m.) KLM skulle starte opp direkteruter mellom Amsterdam og Miami, men en ivrig DJ (Sied Van Riel) hadde gjerne sett at ruten hadde startet opp én uke før. Hvorfor? Fordi musikkfestivalen "Ultra" nettopp startet opp i Miami, og etter et veddemål på Twitter - ble derfor KLM første flyselskap som endret sin reiseplan pga. dette. KLM lovte nemelig at flyet skulle ta av fra AMS mot USA én hel uke før planlagt, dersom DJ'en kunne klare å fylle opp flyet; det klarte han til gangs! Faktisk på under fem timer via Twitter, hadde han klart å fylle opp alle 351 seter …

2. Started by Arne Herman,

Jeg fant noe som heter rett i lomma på youtube,det er teater stikke,syns den var veldig moro å se på Her er liken hvis noen vil se

• 0 svar
    • 666 visninger
  3. Detur som reisearragør skal benytte Turkish Airlines i sommer. Dermed blir det en aldri så liten godbit utenom det vanlige for AES og MOL i allefall. Er vel vanlig å se på OSL hver dag, men vet ikke hvor mye de har vært å se på TRD. Her litt om dette for Årø sin del: http://www.molde-airport.com/index.php?xnewsaction=fullnews&newsarch=032011&newsid=2

• 5 svar
    • 1,2k visninger
  4. Started by Timmy Brandt,

Har ju sett att några här på forumet kan ta fram varför flighter blir försenade. Kan någon se varför BA057 till Johannesburg som skulle lyfta kl20 igår fredag, är försenad till idag kl17?

5. Started by Andrew Thomsen,

Animasjon av nytt Kjeviktårn Personlig synes jeg utformingen er horribel :cry:

• 12 svar
    • 2,5k visninger
  6. Started by Jakob Arne Brønstad,

Hei Som flere sikkert vet så er det ruskevær i trøndelag i kveld. Med det så skulle jeg meddele om landingen fra Las Palmas med NAX i kveld (satt klapp) Før est. ILS RWY27 Sidevind på 60 knop, 3000 feet 30 gusting 40 med vindshear. og ikke minst heftig icing på hele front vindu og vinge En helt perfekt kappsete landing jakob

• 4 svar
    • 1,5k visninger
  7. http://www.spaniaavisen.no/wip4/alicantes-nye-flyplass-aapnet-slik-ser-den-ut-em/d.epl?id=609458 Synes denne ble ganske stilig! Endelig er den ferdig! Noen som vet noe om nummereringa av terminalene nå? Norwegian skal bruke T1, er det fremdelest den gamle "hoved terminalen"? SAS visste ikke enda, hvordan det ble i sommer, men de håpet å flytte over til den nye. Edit: De to gamle terminalene er stengt, og skal gjennomgå en totalrenovering. Nå går all trafi kk gjennom den nye terminalen.

8. Started by tomkrist,

Før denne videoen landet jeg med samme vindforhold i Røst. Så bar det til bodø og jeg skulle liksom ta opp denne videoen for å vise meg litt,hehe,helt til det kom en kaste vind helt på tampen av stripa og sørget for at det ble en katastrofal landing.Hoff og hoff:)

• 0 svar
    • 813 visninger
  9. Started by Simon Trefjord,

Flygelederen var den eneste som var på vakt da han sovnet. To fly landet uten å få kontakt med tårnet. Les mer her... Burde man ikke alltid være to stykk på jobb? Da hadde man sluppet slike situasjoner...

10. Hangar melder idag at British Airways starter Oslo - Hong Kong fra og med 18 Februar. Ruten skal flyes med 747. http://www.hangar.no/index.php/permalink/49332.html

11. Started by Tom Knudsen,

Noen som har testet denne ut http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Headset/PC-H%C3%B8yttalere/Hodetelefoner/Logitech/Logitech-Wireless-Gaming-Headset-G930-Tr%C3%A5dl%C3%B8s-Hodetelefon-m-mikrofon,-71-43470.aspx

12. Her er rapporten fra togulykken på Alnabru i fjor.. SHT-rapport

13. Started by Tor Erling Olsen,

Er det noen som vet hvilket fly som fløy over Vestfold i dag ca 16:50? (Fløy sørover) Virket rimelig stort og med 4 motorer

14. Noen som vet hva som skjer med Norwegian sine ruter fra Stavanger, Bergen, Trondheim og Oslo når den nye Corvera Airport er ferdig? Det ble nå klart at San Javier stenger og bli kun åpen for militær trafikk, når den nye flyplassen er ferdig. Vil Norwegian da flytte rutene sine dit? Link: http://www.spaniaavisen.no/wip4/stenger-san-javier-flyplassen-naar-corvera-staar/d.epl?id=608933

15. Gjest Aleksander Milde
    Started by Gjest Aleksander Milde,

Enda en ny katastrofe på gang, denne gang et jordskjelv i Japan. Veldig skummelt og dramatisk. Det jeg syns er skumles nå er situasjonen rundt atomkraftverket, som ifølge dagbladet kan bli like katastrofalt som Tsjernobyl. Jeg håper virkelig at de klarer å få kontroll der. Bølgene har jo feid over store områder, og er på vei i stor hastighet mot andre deler av jorden som er utsatt, feks vest-kyststater i USA, Hawaii, Filippinene, Australia og mange fler. Dagbladet VG Nett Veldig trist [size:8pt]OT: Blir det event på VATSIM nå, med hjelpeflygninger til Japan? [/size]

16. Started by Einar Kristiansen,

Rundt kl 14.30 landet det en DC-10 i Bodø,siden den kom rett over meg var det umulig å se hva slags selskap det var. Knut Einar har du noe Info ? Mil/Cargo??

17. Started by Marius Fredriksen,

Utenom programmet : Pål Virik Nilsen hjalp Sverre Magnus ned i et fartsvidunder, og fikk anledning til å tenne interessen for båtsport i den lille prinsen. Da Askeladden møtte prinsen Små som store lar seg imponere av båtene på ”Sjøen for alle” og en kronprinssønn er intet unntak. Sverre Magnus bare måtte opp i båtene - da kan pappas tidsskjema og sikkerhetsvaktenes utfordringer seile sin egen sjø. Under Kronprins Haakons stramme program under åpningen av ”Sjøen For Alle” 18.mars fikk den lille prinsen øye på båtene som Pål Virik Nilsen og Norges Båtforund stiller ut. Han halte og dro i kronprinsen, som måtte ta en liten tur innom en stand som slettes ikke sto…

• 1 svar
    • 87 visninger
  18. Så på "flightradar24.com" tidligere i dag at det var en del sivil trafikk over Libya. I min uvitenhet trodde jeg kanskje at flyforbudet ville omfatte sivil trafikk også, av hensyn til passasjerenes sikkerhet. Noen som har mer kjennskap til dette? Christian

19. Gjest Geir-Finstad
    Started by Gjest Geir-Finstad,

Hei alle simmere. Jeg håper alle har det bra i vår virituelle verden og ber dere om og sette av datoen 18 til 20 mars 2011 for årets FLG event. Det vil komme oppdateringer som endelig bekreftelse ila første uken i januar, så ikke bestill fly enda. Men vi er kommet så langt at vi kan annonsere tidspunkt og følgende stikkord:Lan med alt inkludert, lavere aldersgrense en tidligere, eget opplegg for alle alderstrinn og masse kos og hygge denne weekenden. Så sett av Helgen om du har hvert med tidligere, eller sjekk med noen som har hvert der tidligere for og se om dette kan være noe for deg. En God jul med varierende vindforhold ønskes deg. Vi er 95 % confirmed :-) FAC…

• 337 svar
    • 295,9k visninger
  20. [video:youtube]

21. Hei. Kunne sendt denne inn på mange andre forum, men prøver med mine venner her først; Har en Canal Digitaltuner PVR og ønsker å koble denne til internett.Dog er det ganske langt til fastnettpunkt og vurdrer om trådløst går? Dette må da være et accesspunkt,slik at tuneren tror dette er fastpunkt 10/100 MB.Vanlig router går ikke. Linjen min er rask nok. 12 MB inn. Har noen der ute gode forslag til løsning?

22. Started by Aslak Iversen,

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/jordskjelv-i-japan/artikkel.php?artid=10083115 Dette er mildest talt besynderlig. Ikke er flyene egnet for denne distansen, ikke er UD en reiseoperatør, ikke er dette en evakuering, men noe folk selv skal betale for. Hvem fastsetter prisene?

23. Started by Jaran Berntzen,

Jet Thunder Falklands - Noen som vet hvor man kan få kjøpt denne? Noen som har prøvd denne nok til å si noe om hvor bra den er?

24. Started by Ola Haldor Voll,

Lagt merke til at småbarn beveger seg som fulle voksne? :grin: [video:youtube]cds7lSHawAw

25. Started by David Kristiansen Olsen,

Hei Jeg har drevet med FS en god stund nå og har lært veldig mye, men det er en liten ting som jeg aldri har tenkt over før som jeg aldri har hørt noen nevne. Hva er "rett" cockpit zoom? Tenker på både 2D og 3D cockpit. Når man sitter på pc'en kan man ikke bruke dybdesynet riktig og det er noen ganger litt vanskelig å beregne avstander, spesielt under landing synes jeg. Håper noen her kan si noe om emne

26. Started by Christian Zhang,

Denne nyheten er litt gammel. Vet ikke om den har vært oppe før. Finner ingen annen så bare setter den opp her. http://www.reiselivsavisen.no/wip4/lufthansa-satser-i-trondheim/d.epl?id=552405 Ruta starter opp fra 27. mars 2011

27. Started by Erik Dahl,

Noen som har kjennskap til denne? Etter beskrivelsen skulle dette være det beste.... Erik

• 2 svar
    • 1,3k visninger
  28. Started by Tom Knudsen,

Til de som ønsket mer info om denne applikasjonen Kjøp her http://itunes.apple.com/gb/app/airtrack/id380647441?mt=8&affId=357185&ign-mpt=uo%3D2# Utfyllende her http://air.ipobjects.com/products/airtrack Serveren lastes ned på download

29. Started by Joakim Hagen,

Fikk følgende mail av Boeing idag!

30. Started by Morten Håvik,

Hei! Jeg lurte på en ting.. Spotter og flyentusiast foreningen har vist satt opp en spotterplatform på Sola. Er det noen her som vet hvor den står og hvordan man kommer fram til den??