Daniel Gjerstad Skrevet 9. januar 2002 Skrevet 9. januar 2002 Hei! Flere ganger når jeg sitter som ATC, så kommer det et fly med callsign f.eks. DLH405 (er ikke det Lufthansa?). Jeg har ikke peiling hva jeg skal kalle flyet, så jeg må spørre piloten om det. Finnes det en liste over hvilke VA de forskjellige callsigns'ene hører til? Den må jo oppdateres litt ofte da, men jeg tenkte på de aller største. Siter
Kenneth Lima Skrevet 9. januar 2002 Skrevet 9. januar 2002 Heisann!! DLH er ikke et callsign som bare brukes av VA. Det er også den korrekte ICAO-koden som brukes i real-life og selskapet er som du sier Deutsche Lufthansa, A.G. Callsign du da skal bruke er "Lufthansa" Liste over forskjellige VA sine callsign vet ikke jeg noe om, men det er kanskje lettere om du finner en liste over real-life callsign da de ofte er brukt av VA`s. Siter
Roger Krutå Skrevet 9. januar 2002 Skrevet 9. januar 2002 Noe var det da HER Finnes sikkert mer komplette lister å finne på nettet. Siter
Gjest Skrevet 9. januar 2002 Skrevet 9. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Daniel Gjerstad: Finnes det en liste over hvilke VA de forskjellige callsigns'ene hører til? Den må jo oppdateres litt ofte da, men jeg tenkte på de aller største. Hei. Her er VATSIM's offisielle callsign liste for VA'er. Her ser du f.eks at Virtual Coast Air har VBX som text ID og COAST som voice callsign (Ikke Coast Air som jeg har hørt de fleste si). Jan Roar Rød Siter
Thomas Teslo Skrevet 10. januar 2002 Skrevet 10. januar 2002 Jeg har mekka et lite program som kan brukes, både for å finne fram callsigns, og navn på flyplasser. Kan få lagt den ut på fil-biblioteket. Thomas Siter
Mathias Ganss Skrevet 12. januar 2002 Skrevet 12. januar 2002 Eller man kan skaffe seg DOC8585 [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Mathias Siter
Daniel Gjerstad Skrevet 13. januar 2002 Forfatter Skrevet 13. januar 2002 Tusen takk folkens, jeg fant det jeg lette etter! Siter
Martin Skaatun Skrevet 15. januar 2002 Skrevet 15. januar 2002 Litt mer kanskje? http://www.airpics.com/var/airlines.php [ 15-01-2002: Endret av: Martin Skaatun ] Siter
Eirik Sørensen Skrevet 15. januar 2002 Skrevet 15. januar 2002 Dersom du har ServInfo oppe samtidig som du sitter som ATC, kan du klikke på flyet i ServInfo og få opp informasjon om hvilket selskap callsignet tilhører. Hilsen Eirik Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.