Thomas Teslo Skrevet 8. januar 2002 Skrevet 8. januar 2002 For tiden pusler jeg med et lite prosjekt som jeg håper vi alle vil få stor glede av etterhvert. Jeg har i lang tid drømt om å få voice-ATIS på VATSIM. Og snart, får vi håpe, blir det en realitet. Jeg har nemlig utviklet et lite system som løser dette for oss. Men dette er tidlig i startfasen, og det er endel ting som står igjen før vi kan sette det ut i livet. Det som er så fint, er at vi allerede nå kan teste det ut. Derfor tenkte jeg å sette igang en storstilt test på forstkommende fredag (11. jan), som vi kaller Voice-ATIS-test-flyin. Slik det fungerer nå, så kjøres det en automatisk opplesing av ATIS-meldingen på en RW-kanal. Derfor må alle piloter inn på denne kanalen for å lytte til meldingen. De vil da ikke være tilgjengelige for opprop fra controlleren. Dette er et lite drawback, men vi må teste det ut for å se om det lar seg gjøre uten å forstyrre arbeidet til controlleren for mye. Det blir bare Gardermoen som får voice-ATIS på fredag kveld. Jeg håpet på at folk derfor ville fly fra ENVA, ENBR, ENZV osv til ENGM. Jeg kommer til å bemanne ENGM_TWR, Trond Fossen tar ENGM-APP. Så trenger jeg at noen tar ENOS_CTR, ENTR_CTR, ENSV_CTR, og de andre posisjonene får vi eventuelt fylle opp hvis vi får nok folk med. Hvis du ønsker en posisjon, så send meg en mail (tteslo@online.no)så ordner vi det. (Det er viktig at vi får erfarene controllere på CTR-posisjonene). Tidspunkt: Fredag 11. januar 2002, 1900Z (2000 lokal tid) ENGM_TWR: Thomas Teslo ENGM_APP: Trond Fossen ENOS_CTR: ENSV_CTR: ENTR_CTR: (Eventuelt) ENBR_APP: ENVA_APP: ENZV_APP: Pilotene bare møter opp. Men det er viktig å huske at dette vil kreve litt erfaring av pilotene også, får man skal få med seg hva som blir sagt i ATIS-meldingen, for den går ganske fort. Håper å se mange spente folk på fredag. Thomas tteslo@online.no [ 08-01-2002: Endret av: Thomas Teslo ] Siter
Henrik Wingerei Skrevet 8. januar 2002 Skrevet 8. januar 2002 Heisann Thomas. Dette ser utrolig spennende ut. Kommer forhåpentligvis med litt luft under som pilot. Stå på!!! mvh Henrik Wingerei Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.