Gjest Skrevet 27. desember 2001 Skrevet 27. desember 2001 Hva er best av disse 2? Jeg er bare litt nysgjerrig Hva det lønner seg og bli medlem av [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Arnt Kalseth Skrevet 27. desember 2001 Skrevet 27. desember 2001 VATSIM er du for ung til enda, så du får vente et par år med å registrere deg der. IVAO vet jeg ikke om har noen aldersgrense? Forskjellen på de er vel at på VATSIM må man følge masse regler, som i real life, mens på IVAO er mye enklere. For begge gjelder det at all kommunikasjon foregår på engelsk, så man bør beherske dette språket rimelig bra. Siter
Eirik Sørensen Skrevet 27. desember 2001 Skrevet 27. desember 2001 Nå vet jeg ikke hvor gammel du er William, men du må være 13 år eller eldre for å fly hos VATSIM. Når det gjelder forskjellen mellom VATSIM og IVAO, skal jeg være litt forsiktig med å uttale meg for mye her da jeg nok ikke kan sies å være spesielt nøytral i denne sammenheng. Men generelt tror jeg VATSIM regnes for å legge større vekt på å tilnærme seg virkeligheten enn hva IVAO gjør. For noen blir derfor VATSIM litt for rigid og seriøst og disse føler seg kanskje mer komfortable med IVAO som har en mer avslappet holdning til prosedyrer, krav til ATC etc. For andre derimot vil VATSIM kunne gi den ekstra dimensjonen til FS og bringe simulatoren enda et steg nærmere virkeligheten. Etter min oppfatning utfyller de to organisasjonene hverandre på en fin måte og gir piloter og ATC en valgmulighet slik at man kan finne hva som passer en best. For øvrig er det ingen ting i veien for å være medlem av begge organisasjonene. Så kan man forsøke begge og finne ut hva man foretrekker. Regner med at noen fra IVAO leser dette og kanskje ønsker å supplere litt. Lykke til uansett hva du velger. Jeg tror uansett at du vil få mange hyggelige timer online. Hilsen Eirik Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.