Johan Rönngren Skrevet 9. desember 2001 Skrevet 9. desember 2001 Jag funderar på hur man använder Squawkbox i FS2002 utan att behöva gå ur programmet och göra inställningarna? Som det är nu måste man ju pausa FS och sedan ändra t ex ATC-frekvens etc i Squawkbox? I Fs2000 fanns ju Squawkbox-fönstret inne i FS, men nu ligger det ju externt utanför programmet så att man måste pausa FS, ta fram SB, göra ändringar eller sända Flightplan, sedan tillbaka till FS och fortsätta. Eftersom man inte får pausa när man är online på VATSIM förstår jag inte hur det hela går till? Gör jag fel och i så fall, hur ska jag göra? När jag t ex skrev ".atc" i chat-fönstret fick jag inte upp ATC-fönstret inne i FS, utan var tvungen att trycka Alt-Tab och sedan välja ATC....hur sänder man sin flight plan? Mycket att fundera på [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [ 09-12-2001: Endret av: Johan Rönngren ] Siter
Daniel Gjerstad Skrevet 13. desember 2001 Skrevet 13. desember 2001 Vel, jeg er enig. Det er SYKT tungvindt å måtte trykke ALT+TAB for å komme til "SB host window" for å få opp SB vinduet. Men den versjonen som finnes til fs2k2 nå er vel en BETA-versjon, altså ikke den fullstendige og feilfrie versjonen. Vi får vel bare vente og håpe på at en skikkelig versjon kommer snart... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.