Arild Oldervoll Skrevet 18. november 2001 Skrevet 18. november 2001 Jeg var å fløy litt tidligere i kveld fra ENVA-ENSN med ATC. Jeg hadde kontakt med ENTR_V_CTR og hadde fløyet en god stund. Men plutselig begynner flyet å svinge mot høyre, og det er umulig å rette det opp igjen. Jeg sjekker propellene (Jetstream 31), vekt, balanse osv. alt ser ut til å være som det skal være, men det svinger alikevel i ring. Samtidig finner jeg ut at ENTR_V_CTR har logget av nesten samtidig som dette skjedde, og jeg lurer på om dette kan ha noe forbindelse? Jeg vet ikke om jeg har plasert dette emnet under rett kategori, men jeg vet ikke hva så er problemet, så det er ikke så lett. PS: Til alle dere flygekontrollere, det hadde vert fint om dere varslet de som var på kanalen før dere logget av. Siter
Arild Schubert Skrevet 18. november 2001 Skrevet 18. november 2001 Hei! Nei det var ikke derfor han logget ned,han meldte fra at han logger av. Det at du fikk problemer er at du har hatt ising, når du flyr så må huske å sette på noe som heter <<PITOT>>Da er det problemet borte. Det er ikke bare du som ikke er klar over dette de fleste av oss har ikke vært klar over dette når vi var newbie, så dette er ikke noe å skamme seg over. Mvh Arild [ 19-11-2001: Endret av: Arild Schubert ] Siter
Arild Oldervoll Skrevet 19. november 2001 Forfatter Skrevet 19. november 2001 Ok, takk for hjelpen. Jeg pleier å ha pitot på, men jeg glømte det visst i går. Eg trodde egentlig ikke at det hadde noe å si. Jeg må visst bli flinkere å bruke cheklister [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Karl R Pettersen Skrevet 19. november 2001 Skrevet 19. november 2001 Emm, en skal vel ikke starte å fly i ring pga at pitoten fryser? Er vel bare fartsmåleren som går til de evige jaktmarker. Eller er dette noe spesiellt i SB? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.