Arnt Kalseth Skrevet 25. oktober 2001 Skrevet 25. oktober 2001 Hei Gutter..... Nå er'n her igjen vet dere...... Har VACCN sluttet å bruke Booking'en? Eller det bare "gutta" som "glemmer" å booke? Eller er det slik at det er ingen som skal online? Er kanskje nærliggende å tro det siste, for nå har det vært F R Y K T E L I G dårlig med ATC den siste tiden. Går det an å få en offisiell uttalse fra VACCN's "innerste gemakker" om det er planer om noen bedring på dette snart. Og hva gjøres? Husker før, da var det ENOS_V_CTR, ENSV_V_CTR, ENTR_V_CTR og ENBD_V_CTR osv i mitt ATC-directory, og hva ser jeg nå? Jo: ESOS_V_CTR, ESUN_V_CTR, ESMM_V_CTR EKDK_V_CTR og ingen EN***** og med et raskt søk på VATSIM's statistikk får jeg dette svaret: ES* 851 timer EF* 780 timer EK* 707 timer og EN* 557 timer Syns å huske en posting for leeeeeeeenge siden at EN* (SATCO) var på topp i Skandinavia, men det er det tydeligvis ikke lenger.... Arnt OK Siter
Mathias Ganss Skrevet 25. oktober 2001 Skrevet 25. oktober 2001 Hei Arnt [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Einar Kristiansen Skrevet 25. oktober 2001 Skrevet 25. oktober 2001 Hei Arnt.. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Må si meg veldig enig med deg atter en gang,men har ett spørsmål: Har tenkt sjøl på å begynne som ATC,va å leita på VAAC sine sider fant ingen påmeldings-skjema for å melde seg inn..merkelig??(kansje jeg har oversett noe)så, hvordan gjør man det? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] må man sitte som OBS ei stund før man kan begynne?eller.. LN-EMK(HEAVY) VWF-040 Siter
Arnt Kalseth Skrevet 25. oktober 2001 Forfatter Skrevet 25. oktober 2001 Hei Einar, Membership - membership application form ? Arnt Ok Siter
Ivar Hakli Skrevet 25. oktober 2001 Skrevet 25. oktober 2001 Ja, ja, ja Arnt. Det var jo ikke så aller verst her forrige dagen med alle posisjoner ved ENGM, ENOS og ENSV var bemannet? Hvorfor fløy da en hel haug til ENVA? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Jan Kristiansen Skrevet 25. oktober 2001 Skrevet 25. oktober 2001 Hei Arnt Topp med dine innlegg, stå på prøv å "vekke" folket til litt mere (hva skal jeg kalle det ) "innsats" online både fra ATC og piloter. Vi er mange nok innen flightsimmer-miljøet i Norge til å dekke store deler av Norsk Luft-rom (ikke sant) Jeg skal forsøke å svare litt på det du nevner: Vacc Norge sitt booking-system er inntakt, bare så det er sagt. Vi ber om at de som har planer om å ta en ATC plass en kveld, å benytter dette systemet i fremtiden. Vi oppfordrer selvfølgelig flere til å være online når de kan, dette gjelder såvel ATC som piloter, men vi kan jo ikke gjøre noe mere enn det. Det er nok mange årsaker til at det ikke er flere online, hva vet jeg!! Jeg husker bare for min del at det tidligere var langt flere piloter ute å fløy, noe vi også ser skjer i Sverige nå. Bra med ATC og bra med piloter ute å fly. Vi bør selvsagt prøve å komme opp på "søta brors" nivå og vel så det, men dette gjerder IKKE bare ATC også pilotene MÅ ta sin del av årsakene til at det ikke er så stor aktivitet i Norge for tiden. Vel dette har nok vært diskutert frem og tilbake tidligere folkens - er det ingen ATC, så er det heller ingen piloter og "visa versa" eller hva det nå heter. Bare som ett appropos - Vacc Norge arrangerer hver 14 dag Treningskvelder med veldig lav respons, Lite piloter og lite ATC (iallefall inntil nå! Vi arrangerer Flyin`s - sist FORNEBU - Her kunne det selvsagt ha vært langt flerer Norske piloter med,Dette ble annonsert både her og der, slik at de fleste skulle kunne ha mulighet til å være med hvis de ønsket, Alt av ATC var oppe!! Det er hver Torsdag "Nordic" Som regel er det bra med ATC både i Sverige-Danmark og Norge, her er det kapasitet for langt flere piloter til å delta. Så min oppfordring er kom online, enten du er ATC eller pilot, Må jo være mye artigere å fly online enn offline. Til nye piloter og de av Dere som ønsker å prøve Dere som ATC, meld Dere på Vacc Norge sine Treningskvelder. Her kan du prøve deg frem, få litt innblikk i hva som skjer når vi flyr-controllerer online, få råd, tips og ikke minst hjelp hvis du skulle ha behov for det. Så fikk jeg reklamert litt for treningen også Meld deg på her: Trening Så til slutt Dere som ønsker medlemskap i Vacc Norge for å kunne bli ATC. Gå hit : Medlemskap Fyll ut og apply All the best, Fly safe Med hilsen Jan Kristiansen ACCNOR5 Online Traning Manager accnor5@vaccn.org Siter
Arild Schubert Skrevet 25. oktober 2001 Skrevet 25. oktober 2001 Nei vi for bli Svensk eller Dansk når det ikke er noen ATC oppe lengere. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Synes jeg minnes at det ikke for lenge siden var for lite piloter online [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] Arild [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] Siter
Mathias Ganss Skrevet 26. oktober 2001 Skrevet 26. oktober 2001 Ja, for å komme med et seriøst innlegg. Arnt har helt rett; Alt for lite ATC! Jan har også rett; Alt for få piloter! Så jeg tror ikke vi skal fokusere på ATC eller piloter. Jeg tror vi skal fokusere på hvorfor ingen av dem gidder å være i Norge. Hvorfor søker piloter til utlandet? Kanskje fordi de er lei av de norske flyplassene. Jeg selv flyr veldig mye i Tyskland, da jeg synes både ATC og scenery er MEGET bra (GAP1,2,3). Men jeg er nesten bare ATC i Norge. Og så har jeg også sjekket litt. Joda Arnt, det er riktig som du sier. Sverige, Danmark og Finland har flere ATC timer enn vi nordmenn, men de har også timene fordelt på langt flere personer. Jeg selv har 130 timer online som ATC etter sommerferien. Dette mener jeg er ganske så mye. Trond Fossen har også 130+ timer. Dette utgjør 260 timer av de ialt 557, altså nesten 50% [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] MYE! Hmm, vi trenger kanskje flere til å være ATC? Jeg lar diskusjonen gå videre. Siter
Mathias Ganss Skrevet 26. oktober 2001 Skrevet 26. oktober 2001 Noen PILOTER som har sett på whazzup enda? Prøv det og kom dere online! ENTR-ENSV-ENOS-ENGM_APP! Come on! Siter
Arnt Kalseth Skrevet 26. oktober 2001 Forfatter Skrevet 26. oktober 2001 quote: Opprinnelig postet av Mathias Tangvall: Noen PILOTER som har sett på whazzup enda? Prøv det og kom dere online! ENTR-ENSV-ENOS-ENGM_APP! Come on! jamen jamen,,,,, jeg er her jo..... tra lala Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.